قیمت سوخت در ایران بسیار ارزان است همین موضوع به عاملی برای قاچاق سوخت تبدیل شده است پرسش این است که قاچاقچیان چگونه ۲۵ میلیون لیتر بنزین را از ایران به کشور های همسایه قاچاق می کنند. سخنگوی صف جایگاه داران می گوید این قاچاق از جایگاه های سوخت گیری انجام نمی شود. پس مشکل کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت سوخت در ایران بسیار ارزان است همین موضوع به عاملی برای قاچاق سوخت تبدیل شده است و طبق آمار ها روزانه ۲۵ میلیون لیتر بنزین از ایران به سمت کشور های منطقه قاچاق می شود در چنین شرایطی پرسش این است که قاچاق این حجم عظیم بنزین چگونه انجام می شود. آیا این یک قاچاق سازمان یافته یا قاچاق به صورت خرد است.

افشاگری سخنگوی صنف جایگاه‌داران درباره قاچاق بنزین

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: امکان ندارد ۲۵میلیون لیتر قاچاق بنزین، به‌صورت خرد یا از جایگاه‌ها باشد، به جای اینکه در تهران محدودیت سوختگیری بگذارید، شاهراه اصلی قاچاق را پیدا کنید.

کریدورهای ریلی باید به سرعت به کریدورهای مرزی متصل شوند

فرزانه صادق‌مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر تکمیل و توسعه کریدورهای ریلی و اتصال آن به کریدورهای مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

فروش سهام شرکت‌های هوایی

ابراهیم بازیان، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: در بودجه ۱۴۰۳ از محل واگذاری سهام شرکت‌های هوایی باید نزدیک به ۶۰هزار میلیارد تومان وصول شود که تاکنون نزدیک به ۱۴هزار میلیارد تومان محقق شده است.

بیشتر بخوانید

اظهارنظر معاون اول پزشکیان درباره قیمت بنزین

انتقادات دنباله‌ دار بنزینی

بانک مرکزی: تامین ارز واردات از مرز ۳۰میلیارد دلار عبور کرد

بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا ۱۹ شهریور، ۳۰میلیارد و ۶۱۲میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

بارش در تهران ۱۷ درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش داشته است

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: بارش تهران ۱۷درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش دارد. اکنون به اواخر سال آبی جاری نزدیک می‌شویم و تاکنون ۲۵۰میلی‌متر بارش داشته‌ایم.

آغاز پروازهای حج عمره از اواخر شهریور تا اوایل فروردین‌

شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل ایران‌ایر از آغاز پروازهای حج عمره در هفته پایانی شهریور خبر داد و گفت: این پروازها تا اوایل فروردین‌ماه تداوم خواهند داشت و برقراری این پروازها تنها به‌عهده ایران‌ایر است.

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف ریلی برنامه هفتم

جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی برای ایجاد راهکارهای رسیدن به اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه ریلی استفاده کنیم.

موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و افغانستان در حال تنظیم است

محمد خاکی، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و افغانستان در حال مذاکره و تنظیم است و امید می‌رود هرچه زودتر نهایی و تعرفه‌ها برای فعالان اقتصادی مشخص شود.

منبع: روزنامه همشهری