کشتار هولناک توسط اشغالگران علیه آوارگان در «مواصی» خان یونس در جنوب نوار غزه واکنش جنبش اسلامی حماس را در پی داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، حماس در واکنش به این کشتار، اتهامات اشغالگران مبنی بر حضور افراد مسلح در منطقه مورد هدف و نیز اتهامات مربوط به سوءاستفاده این جنبش از مناطق غیرنظامی برای اهداف نظامی را رد کرد.

طبق گزارش الجزیره، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تاکید می‌کنیم که ادعای ارتش اشغالگر فاشیست مبنی بر حضور اعضای مقاومت در محل هدف‌گیری، دروغی آشکار است که از طریق آن می‌خواهد این جنایات شنیع را توجیه کند. مقاومت بارها حضور هر یک از اعضای آن در میان اجتماعات غیرنظامی یا استفاده از این اماکن برای مقاصد نظامی را رد کرده است.»

این جنبش افزود: این هدف قرار دادن وحشیانه غیرنظامیان بی‌دفاع از جمله زنان، کودکان و سالمندان در منطقه‌ای که ارتش اشغالگر آن را امن اعلام کرد، تاکیدی است بر این‌که دولت اشغالگر نازی به جنگ نابودی خود علیه مردم فلسطین با پوشش کامل دولت آمریکا که شریک تجاوز علیه مردم ماست، ادامه می‌دهد.»

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش اشغالگر با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» در خان یونس در جنوب نوار غزه دست به کشتار جدیدی زد. دفاع مدنی نوار غزه با بیان اینکه تیم‌های این سازمان ۴۰ شهید و بیش از ۶۰ مجروح یافته‌اند، تاکید کرد که عملیات یافتن و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که تقریباً تمام جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه بیش از یک بار مجبور به کوچ شده‌اند و برخی از آنها تا ۱۰ بار مجبور به گریختن از محل حملات شده و تن به آوارگی داده‌اند.

منبع: ایسنا