شمس احسان در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد مدیریت مجموعه گردشگری شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ باید یکپارچه باشد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ شمس احسان در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت مجموعه گردشگری شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ باید یکپارچه باشد، گفت: «این مجموعه که بیش از ده سال سابقه دارد قرار بود به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری تهران نقش موثری در افزایش سرانه‌های فرهنگی و گردشگری داشته باشد و به نوعی حتی قلب گردشگری تهران محسوب شود اما در سال‌های اخیر به دلیل مدیریت چندگانه مشکلات مختلف ایمنی،‌زیست محیطی مختلفی بروز کرده که بر کیفیت زیست محیطی آنجا و ایمنی این مجموعه تاثیر گذاشته است.

شمس احسان افزود: در حال حاضر مهم ترین چالش‌های این مجموعه مشکلات زیست محیطی و کاهش منابع آبی دریاچه است که تهدید جدی برای اکوسیستم منطقه به حساب می‌آید. همچنین تجهیزات تفریحی فاقد استانداردهای ایمنی هستند و زیرساخت‌ها هوشمند نشده‌اند. علاوه بر اینها از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی و اجتماعی آن به دلیل ناهماهنگی مدیریت به درستی استفاده نشده است.»

این عضو شورای شهر افزود: از مدیریت شهری طرح یکپارچه‌سازی مدیریت مجموعه را با تعیین متولی واحد درخواست داریم و انتظار داریم که ظرف یک ماه این طرح را در صحن شورا ارایه دهند.

منبع: روزنامه همشهری