کمی دورتر از ورودی فرهنگسرای بهمن در کنار یک پل عابرپیاده قدیمی، مجموعه عظیم بتنی سه سطحی ( زیرگذر، تقاطع همسطح و غیرهمسطح) و پل، بین ۲ بزرگراه تندگویان و نواب در حال ساخت است.

همشهری - محمد سرابی: ۲بخش از پروژه تکمیل شده و خودروها با سرعت زیاد عبور می‌کنند و حالا نوبت فاز سوم است. با افتتاح این فاز خودروهایی که از بزرگراه تندگویان تا میدان بهمن می‌رفتند و دور می‌زدند تا به ابتدای بزرگراه نواب برسند، می‌توانند در زمان بسیار کوتاهی از یک پل غیرهمسطح بگذرند و راه خود را ادامه دهند. درواقع میدان بهمن دیگر از انبوه خودروها پر نمی‌شود.

تکمیل مسیر تا آبان‌ماه

هادی حق‌بین، معاون شهردار تهران: یکی از دلایل اصلی تأخیر پروژه‌های عمرانی، معارضان هستند که گاهی تا ۷۰درصد زمان ساخت و تحویل پروژه را عقب می‌اندازند. هنوز قسمتی از کار باقی مانده‌است که تا آبان امسال به پایان می‌رسد و مشکل شریان‌های اصلی رفت‌وآمد در این نقطه شهر اصلاح می‌شود.

امید برای افتتاح سریع‌تر

سیدمحمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران: ساکنان محله در بازدید اعضای شورای شهر درخواست اجرای چنین طرحی را داشتند که به‌دلیل معارضان عقب افتاد و امیدواریم فاز چهارم هم به‌زودی افتتاح شود.

کاهش ۵کیلومتری مسیر تردد

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران: عملیات اجرایی این پروژه سال۱۴۰۰ کلید خورد و هر مرحله پس از آماده‌سازی پروژه در اختیار شهروندان قرار گرفت. با افتتاح فاز چهارم ۵کیلومتر طول مسیر عبوری شهروندان کاهش خواهد یافت.

ترافیک میدان بهمن کم می‌شود

سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ: با ساخت مسیر چپ‌گرد تندگویان به نواب شمال پیمایش مسیر برای خودروها کوتاه‌تر می‌شود و گره ترافیکی میدان بهمن نیز کاهش خواهد یافت؛ زیرا رفت‌وبرگشت از تندگویان به بهمن و برگشت در جهت مخالف حذف شده است.

اهالی چه می‌گویند؟

نازی کشاورز، مدیر سرای محله جوادیه که در مراسم بازگشایی تقاطع حضور دارد، به نمایندگی از مردم می‌گوید: گرچه ترافیک میدان بهمن کم می‌شود، ممکن است پیچیدگی‌های دیگر به‌وجود بیاید که رانندگان هنوز به آنها عادت ندارند. به همین دلیل نیاز به تابلو هست.

همچنین سعید کلانتر، عضو شورایاری محله جوادیه معتقد است: بعد از افتتاح پل جوادیه، زیرگذر نزدیک به آن را حذف کردند که باعث مسدودی بخشی از دسترسی محله شد. حالا هم ساکنان از یک دوربرگردان که در نزدیکی اینجا قرار دارد استفاده می‌کنند؛ ولی گفته‌اند که با افتتاح این پروژه، دوربرگردان بسته خواهد شد که این برای مردم شرایط را سخت می‌کند.

این موضوع را از هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری کردیم و او چنین توضیح داد: الان قصد حذف دوربرگردان را نداریم؛ ولی ساکنان محله و پلیس راهور درخواست هایی‌ دارند. بنا شده سازمان مهندسی و مشاوران ترافیکی طرحی را برای بررسی آماده کنند تا بتوانیم نظر اهالی جوادیه را تامین کنیم. تا زمان ارائه و بررسی طرح‌های جدید دسترسی از طریق دوربرگردان باز می‌ماند.

بیشتر بخوانید: پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان پاییز تکمیل می‌شود| از بهشت زهرا تا شمال تهران بدون توقف +فیلم

منبع: روزنامه همشهری