تیم ملی فوتبال ایران امشب با تغییراتی در ترکیب خود به مصاف تیم ملی امارات می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی در دومین بازی خود در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امشب در ورزشگاه هزاع بن زاید العین به مصاف تیم امارات می‌رود که به نظر می‌رسد امیر قلعه نویی تغییراتی در ترکیب تیم ملی در این بازی انجام بدهد.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امشب (ساعت ۱۹:۳۰) در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین میهمان تیم امارات است.

شاگردان قلعه نویی با وجود اینکه در نخستین بازی خود برابر تیم قرقیزستان با تک گل طارمی برنده شدند، اما انتقادات زیادی به نحوه بازی این تیم صورت گرفت و حتی برخی از تماشاگران شعارهایی علیه قلعه نویی سر دادند.

به هر حال قلعه نویی و برخی از بازیکنان تیم ملی بعد از بازی با قرقیزستان کیفیت بد چمن ورزشگاه فولاد شهر را به عنوان یکی از دلایل نمایش ضعیف در این بازی مطرح کردند، اما بازی با امارات در چمن باکیفیت برگزار می‌شود و دیگر اعضای تیم ملی بهانه‌ای برای بد بازی کردن ندارند.

تیم ملی فوتبال کشورمان می‌خواهند بازی هجومی و تماشاگر پسند برابر تیم امارات ارائه بدهند تا نمایش ضعیف هفته قبل برابر قرقیزستان را جبران کنند و با بردن بازی امشب دست پر به ایران برگردند.

در آن طرف، تیم امارات در نخستین بازی خود در مسابقات انتخابی جام جهانی توانست با ۳ گل تیم قطر را در دوحه شکست بدهد و با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم ملی ایران و ازبکستان در صدر جدول گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی قرار بگیرد.

اماراتی‌ها می‌خواهند با حمایت هواداران خود ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم ملی ایران را بگیرند تا صدرنشینی خود را در جدول رده بندی تثبیت کنند، اما آنها کار سختی برابر ملی پوشان کشورمان دارند.

تیم ملی امارات چند بازیکن ۲ تابعیتی دارد و این تیم عربی می‌خواهد برای دومین مرتبه به جام جهانی راه یابد و برای رسیدن به هدف خود سرمایه گذاری کرده است.

آمار تقابل تیم ملی ایران با تیم امارات به نفع یوزهای ایرانی است. از ۱۶ بازی برگزار شده بین ۲ تیم، تیم ملی کشورمان ۱۳ بار پیروز شده و ۲ بار هم بازی با تساوی کشیده شده است. فقط یک بار تیم امارات توانسته تیم ملی ایران را شکست بدهد که به ۲۷ سال قبل برمی گردد.

همچنین تیم ملی هر ۶ بازی اخیر خود برابر امارات را که در ۱۵ سال اخیر برگزار شده، همواره برنده بود و آخرین باری که حریف موفق به متوقف کردن تیم ملی شد، به سال ۲۰۰۸ مسابقات انتخابی جام جهانی برمی گردد.

نکته جالب توجه این است که مهدی طارمی در تقابل‌های اخیر ۲ تیم تنها گلزن ایران بوده است. طارمی در ۳ بازی اخیر توانسته ۴ گل به ثمر برساند و چهره ویژه این بازی به شمار می‌آید.

تیم ملی امارات در گلزنی هم مقابل تیم ملی کشورمان ناکام بوده و در ۶ بازی اخیر تنها یک بار موفق به گلزنی به ایران شده است، که یحیی الغسانی در بازی جام ملت‌های آسیا توانست یک گل به ثمر برساند.

تقابل امیر قلعه نویی و پائولو بنتو سرمربیان تیم ملی ایران و امارات در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.

کیم جونگ یئوک به همراه پارک کیونیوگ و یانگ جونگ‌پی از کره‌جنوبی دیدار تیم‌های ایران و امارات را در هفته دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی قضاوت خواهند کرد. داور چهارم و کمک‌داوران ویدیویی نیز از کره جنوبی انتخاب شده‌اند.

با توجه به اینکه برخی از بازیکنان تیم ملی برابر تیم ملی قرقیزستان نتوانستند رضایت هواداران و کادر فنی را جلب کنند به نظر می‌رسد قلعه نویی دست به جابه جایی برخی از نفرات در بازی امشب برابر تیم ملی امارات بزند.

محمد امین حزباوی در بازی با تیم ملی قرقیزستان اشتباهاتی در خط دفاع مرتکب شد و حتی امیر قلعه نویی بعد از پایان بازی به اشتباه این مدافع اشاره کرد. به نظر می‌رسد محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده زوج خط دفاعی تیم ملی را در بازی امشب تشکیل بدهند.

آریا یوسفی بازیکن جوان تیم ملی هم نتوانست رضایت امیر قلعه نویی را در بازی با قرقیزستان جلب کند و به نظر می‌رسد صالح حردانی بار دیگر مدافع راست تیم ملی باشد.

همچنین احتمال دارد بازیکنانی همانند سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی برخلاف بازی قبلی این بار در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرند تا شاهد بازی هجومی تیم ملی باشیم.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی امارات به شرح زیر است.

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، صالح حردانی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان