معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تملک ۲۷ باغ و تبدیل آن به بوستان عمومی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال جاری ۳۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری با استفاده از گونه‌های مثمر و غیرمثمر و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی هوشمند آبیاری زیرسطحی احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تملک ۲۷ باغ و تبدیل آن به بوستان عمومی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال جاری ۳۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری با استفاده از گونه‌های مثمر و غیرمثمر و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی هوشمند آبیاری زیرسطحی احداث و به بهره برداری خواهد رسید و در مجموع مساحت جنگل‌کاری و کمربند سبز پیرامون شهر تهران در سال ۱۴۰۳ از مرز ۵۰ هزار هکتار عبور خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری با اعلام این مطلب، گفت: بمنظور افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و حفظ باغات ارزشمند اکولوژیک و با برنامه ریزی های انجام شده در سال ۱۴۰۳، ۲۷ قطعه از باغات و اراضی مشجر شهر تهران که برنامه تملک آنها متعاقب ارزیابی و توافق با مالکین در دست اقدام است تملک و به بوستان عمومی جهت استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه در خصوص باغات و اراضی مشجر در دست تملک در سال ۱۴۰۳، گفت: عملیات احداث بوستان های عمومی در ۲۷ قطعه از باغات و اراضی مشجر شهر تهران که در مناطق (۲،۷، ۸،۹،۱۱،۱۰،۱۲،۱۴،۱۶،۱۷ و ۲۰) واقع شده اند پس از تملک اجرایی خواهد شد.
نظری به تملک باغات جهت احداث بوستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و حفظ باغات ارزشمند اکولوژیک در سال ۱۴۰۲ نیز ۳ قطعه ملک و یک مورد باغ در مناطق (۱۶- ۱۷- ۸- ۱۵) تملک شده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در خصوص توسعه جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران نیز گفت: با تلاش های سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران مساحت جنگل‌کاری و کمربند سبز پیرامون شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۴۸۲۴۰ هکتار رسیده است.
نظری خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده انشالله در سال جاری نیز ۳۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری با استفاده از گونه‌های مثمر و غیرمثمر و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی هوشمند آبیاری زیرسطحی اجرایی خواهد شد و در مجموع مساحت جنگل‌کاری و کمربند سبز پیرامون شهر تهران در سال ۱۴۰۳ از مرز ۵۰ هزار هکتار عبور خواهد کرد.
وی در ادامه به ذکر عرصه‌های پیش بینی شده برای توسعه جنگلکاری در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: اراضی جنوب آرادکوه (شرق جنگلکاری بیجین)، اراضی شهر آفتاب، اراضی غرب کلاغاییه، اراضی انتهای بلوار هجرت، اراضی مشرف به سد ماملو، اراضی سعید آباد، اراضی غرب پارچین، اراضی شمال پایانه شرق، اراضی شهرک دفاع مقدس، اراضی بنیاد تعاون فراجا و اراضی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عرصه‌های پیش بینی شده برای توسعه جنگلکاری در سال ۱۴۰۳ می باشند.

منبع: روزنامه همشهری