درختان خشک‌شده در کرمان بوم نمایش هنرمندی و خلق مجسمه‌های دیدنی شده‌اند.

به گزارش همشهری ‌آنلاین این روزها تصاویری از جان گرفتن ۴ درخت خشکیده در کرمان به لطف دستان هنرمند مجسمه‌سازان در فضای مجازی پر بیننده شده‌است.
چند سال پیش هم هنرمندان مجسمه‌سازی از سراسر کشور به بهانه حضور در رویداد «حافظه‌ چوب» ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده در کرمان حضور یافتند تا با سرپنجه خلاق خود به درختان خشک‌شده کرمان زندگی دوباره ببخشند. درختان خشک‌شده خطراتی از جمله آتش‌سوزی و یا سقوط و افتادن را به همراه دارند در حالی که یک درخت خشک‌شده به کمک هنرمندان باز هم می‌تواند به شهر زیبایی ببخشد.

خیابان ولیعصر تهران

سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم چندی پیش، درپویش درختستان ۵۵ اثر از ۳۵ هنرمند بر روی بدنه درخت‌های خشکیده و بدون شاخ و برگ خیابان ولیعصر (عج) را اجرا کرد.

شیراز

در شیراز هم تبدیل درختان خشکیده معابر به آثار هنری انجام می‌شود. یکی از این هنرمندان فاخر شیرازی استاد حمید عمادی است که از سال ۹۴ پروژه تراش درختان و روایت داستان سیمرغ عطار را روی درختان خشکیده بلند قامت باغ جهان‌نما به تصویر کشید.

اصفهان

تنه تعدادی از درختان خشکیده اصفهان هم به دست احسان معمار سپرده شد تا در قالب مجسمه‌های چوبی معرف و نماد تاریخی پارک‌های شهر باشند.

بیشتر بخوانید:
کشتی یونانی‌ در کیش باقی می ماند؟ | نام های ایرانی کشتی یونانی چه بود؟ + عکس های قدیمی