اقتصاد متورم آرژانتین در دوران خاویر میلی روز های جدید را تجربه می کند این کشور که یکی از بالاترین تورم ها را در جهان داشت برای چندین ماه متوالی با کاهش تورم مواجه شده و این ناشی از سیاست های جدید خاویر میلی رئیس جمهور جدید این کشور است که در دنیا سرو صدای زیادیی کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، اقتصاد متورم آرژانتین در دوران خاویر میلی روز های جدید را تجربه می کند این کشور که یکی از بالاترین تورم ها را در جهان داشت برای چندین ماه متوالی با کاهش تورم مواجه شده و این ناشی از سیاست های جدید خاویر میلی رئیس جمهور جدید این کشور است که در دنیا سرو صدای زیادیی کرده است.

تداوم روند نزولی نرخ تورم در آرژانتین

برآوردها نشان می‌دهد نرخ تورم ماهانه آرژانتین در ‌ماه آگوست به ۳.۹درصد کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از آغاز سال ۲۰۲۲ است. این نرخ نشانه پیشرفت دولت خاویر مایلی است که روی کاهش قیمت‌های سرسام‌آور متمرکز شده است.

اعتصاب‌های سامسونگ به هند هم سرایت کرد

پس از اعتراض کارگران سامسونگ در کره‌جنوبی، روز سه‌شنبه صدها کارگر سامسونگ الکترونیکس در کارخانه‌ای در جنوب هند نیز با پافشاری بر درخواست دستمزد بالاتر، دست از کار کشیدند و فعالیت این غول کره‌جنوبی را مختل کردند.

محکومیت اپل به پرداخت ۱۳میلیارد یورو مالیات

دادگاه عالی اروپا، روز سه‌شنبه، علیه اپل حکم داد و این غول فناوری آمریکایی را به بازگرداندن ۱۳میلیارد یورو مالیات به ایرلند محکوم کرد. طبق نظر کمیسیون اروپا این شرکت، از مزایای مالیاتی غیرقانونی از سوی ایرلند برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید

اسامی کشورهای دنیا با بالاترین نرخ تورم ؛ جایگاه ایران را ببینید | ۹ کشور دنیا تورم‌ بیش از ۴۰ درصد دارند ؛ ۳۹ کشور کمتر از ۵ درصد

دلار قوی؛ خوب برای آمریکا، بد برای جهان | ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در ۲۰ سال گذشته رسید

نفت برنت به مرز ۷۰دلار نزدیک شد

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت‌تأثیر کاهش تقاضای اقتصادی در چین کاهش یافت. به این ترتیب قیمت معاملات نفت برنت با ۳۲سنت کاهش، به ۷۱دلار و ۵۱سنت در هر بشکه رسید.

زیان ۵.۶میلیارد دلاری دارندگان رمزارز از کلاهبرداری

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی‌آی) اعلام کرد سال گذشته مردم، بیش از ۵.۶میلیارد دلار را در کلاهبرداری مربوط به رمزارز از دست داده‌اند. شکایت‌های مربوط به رمزارز، حدود ۱۰درصد از کل شکایت‌ها از کلاهبرداری مالی را تشکیل می‌دهد.

صادرات چین دوباره شتاب گرفت

داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد که محموله‌های صادراتی از دومین اقتصاد بزرگ جهان درماه گذشته ۸.۷درصد از نظر ارزش رشد کرده اما واردات فقط ۰.۵درصد افزایش یافته است.

انتظار برای بهبود وضع اقتصاد جهان

با نزدیک‌شدن به سال ۲۰۲۵، تحلیل‌گران کپیتال اکونومیکس اظهار کردند انتظار دارند پس از نیمه دوم چالش‌برانگیز سال ۲۰۲۴، در اکثر اقتصادهای بزرگ جهانی بهبود اندکی مشاهده شود.

کاهش فروش خودروسازان چینی

داده‌های صنعتی نشان می‌دهد که فروش خودروهای سواری در چین درماه آگوست برای پنجمین‌ ماه متوالی کاهش یافت. به موازات این رویداد اما فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی افزایش یافته است.

منبع: روزنامه همشهری