سعید پیردوست بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون گفت که به عشق سینما کار می‌کرده است و اکنون بیشتر خاطرات قدیمی را مرور می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، هرساله روز ملی سینما بهانه‌ای است تا مروری بر آثار ماندگار، چهره‌های به‌یاد ماندنی و وضعیت فعلی سینما داشته باشیم. به بهانه این روز سراغ سعید پیردوست یکی از چهره‌های پرکار و خاطره‌انگیز سینما و تلویزیون رفتیم. پیردوس که این روزها در ۸۳ سالگی به سر می‌برد با ایفای نقشی کوتاه در فیلم «گوزن‌ها» ساخته مسعود کیمیایی در سینما شناخته شد. او بعدها در فیلم‌های دیگری از مسعود کیمیایی ازجمله «سرب»، «ردپای گرگ»، «قاتل اهلی» و «خائن‌کشی» حضور داشت. اما شاید اغلب او را با «کارگاه علوی» و سریال‌های کمدی مهران مدیری به یاد بیاورند.

با این بازیگر قدیمی تماس می‌گیرم تا ضمن احوالپرسی گپ‌وگفتی با او داشته باشیم. پیردوست این روزها حال و احوال ناخوشی دارد و این موضوع از صدای گرفته و بی ‌حوصله‌اش هم مشخص است اما درعین حال با همان لحن شیرین و مهربان می‌گوید: برای ما که دیگر بازنشسته شده‌ایم از سینما و روز ملی سینما تنها خاطراتش باقی مانده است.

بازیگر «شب‌های برره» در پاسخ به این پرسش که از کارگردانان و بازیگران قدیمی با چه کسانی در ارتباط است؟ عنوان می‌کند: در حال حاضر با آقای مسعود کیمیایی همچنان در تماس هستم و آقای مهران مدیری هم هر از گاهی احوال‌پرسی می‌کنند. گاهی با همکاران و بازیگران قدیمی هم صحبت می‌کنیم اما من درک می‌کنم که این روزها همه به نوعی درگیر هستند و توقعی ندارم.

وی ادامه می‌دهد: خوشبختانه برخی از همکاران و هم‌نسلان ما همچنان مشغول رقص و آواز در فیلم‌های کمدی و غیرکمدی هستند ولی ما خانه‌نشین شده‌ایم. اگر الان هم کاری به من پیشنهاد شود آن را قبول می‌کنم اما بستگی به نقش و شرایط خودم دارد که برای آن پروژه چقدر توان داشته باشم. بالاخره پس از بازی کردن در حدود ۱۰۰ فیلم و سریال آدم احساس می‌کند دیگر بس است.

پیردوست با اشاره به واکنش مردم نسبت به بازی‌های به یادماندنی که داشته است، بیان می‌کند: مردم خیلی به من احترام می‌گذارند و همین واکنش مردم باعث دلگرمی ماست. اکنون شرایط به شکلی است که ما احساس می‌کنیم مردم خیلی به ما قدیمی‌ها احترام می‌گذارند ولی مدیران و مسئولان زیاد سراغ ما را نمی‌گیرند. بالاخره پس از ۵۰ - ۶۰ سال کار کردن، آدم توقع دارد سری به او بزنند و حال و احوالش را بپرسند.

وی درباره اینکه کدام‌یک از فیلم‌هایش را بیشتر دوست دارد، می‌گوید: من از میان فیلم‌ها و سریال‌هایی که بازی کردم «گوزن‌ها» را بیشتر از بقیه دوست دارم. البته همه کارهای آقای مدیری را هم دوست دارم و همچنین «کارگاه علوی» بسیار برای من خاطره‌انگیز است. کارهای آقای الوند را هم دوست دارم و از همه‌شان خاطره خوب دارم.

پیردوست در پایان یادآور می‌شود: ما در سینما دنبال پول و مقام نبودیم بلکه تنها به عشق سینما کار می‌کردیم. روز ملی سینما را به همه علاقه‌مندان و فعالان این حوزه تبریک می‌گویم و از همه کسانی که ما قدیمی‌ها را یاد می‌کنند، تشکر می‌کنم.

منبع: مهر