سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اعلام پیش‌بینی‌ کاهش آمار دانش‌آموزان در ایران گفت: امیدوارم سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده باعث شود تعداد دانش‌آموزان مجددا بالا برود.

به گزارش همشهری آنلاین، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در نشستی خبری که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، با بیان اینکه هیچ‌وقت ایران را با کشورهای کوچک نباید مقایسه کرد، گفت: در ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش و ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش آماده بازگشایی مدارس هستیم تا مهری پر از نشاط و پویایی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان ما تا سال ۱۴۰۸ تقریبا ثابت خواهند ماند و تغییر چندانی نخواهد کرد، اظهار کرد: متاسفانه تعداد دانش‌آموزان از سال ۱۴۰۸ به بعد و تا سال ۱۴۱۲ دوباره به عدد ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید؛ یعنی این نمودار ما یک دامنه داشته که به قله رسیده و دوباره به دامنه قبلی برمی‌گردد. لذا امیدوارم سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده باعث شود تعداد دانش‌آموزان مجددا بالا برود.

فرهادی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا امسال ۲۴ هزار و ۱۵۰ مدرسه ساخته شده است، ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا امسال ۲۴۱۵۰ مدرسه ساخته شده است که ۱۱۷ هزار و ۶۱۸ کلاس را در خود جای داده است. این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان ما در سال ۱۳۹۲ اعم از مدارس دولتی و غیردولتی چیزی حدود ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده اما الان این آمار به نزدیک ۱۷ میلیون نفر رسیده است؛ یعنی ما یک جهش جمعیت دانش‌آموزی و فضای آموزشی داشتیم ولی جهش نیروی انسانی نداشتیم. نیروی انسانی ما امروز خیلی متفاوت‌تر از سال ۱۳۹۲ نیست.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عنصر مهم و مهم‌ترین رکن در نظام آموزشی هر کشوری را معلم و یا نیروی انسانی دانست و افزود: معلمان باید تامین باشند و در غیر این صورت عنصر دانش‌آموز بدون معلم باقی خواهد ماند. یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش تامین به‌موقع معلم برای دانش‌آموزان و همچنین معلم ماهر و توانمند مورد انتظار سند تحول بنیادین است.

منبع: ایسنا