دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان از بازداشت ۳ نفر از مسئولان مرتبط با مرگ یک کارگر در مجتمع مس سرچشمه خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان در تشریح جزئیات بازداشت سه نفر از مسئولان مرتبط با حادثه مرگ یک کارگر در معدن مس سرچشمه گفت: متأسفانه شاهد سومین حادثه منجر به فوت کارگران در ۴۰ روز گذشته در شرکت مس بوده‌ایم و به همین علت طی بازدید از محل وقوع حادثه و بررسی و علت حادثه، سه نفر از مسئولان مرتبط با این قضیه بازداشت شدند.

محمدی اظهار کرد: در پی حادثه‌ای که در تاریخ ۱۹ شهریورماه جاری در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان رخ داد، بازدید میدانی از محل وقوع حادثه داشتم و از نزدیک موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این رابطه پرونده قضائی در دادسرای شهرستان رفسنجان تشکیل شده و به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

دادستان رفسنجان گفت: در این حادثه قصوراتی از ناحیه شرکت پیمانکاری بوده و علت و عوامل حادثه کماکان در حال بررسی است و به محض روشن شدن موضوع حتماً دستگاه قضائی با افراد خاطی و مقصر در این حادثه در هر سطح مدیریتی قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های پیمانکاری موظفند آموزش‌های لازم را قبل از کار و حین کار با نظارت ایمنی انجام دهند و به طور کامل دستگاه‌های نظارتی با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها