گزارش هواشناسی نشان می‌دهد امروز پنجشنبه (۲۲شهریور) در شمال آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، مازندران، گیلان، غرب گلستان، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «روز جمعه (۲۳ شهریور) برای در شمال غرب آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، قزوین، البرز، نیمه شمالی استان تهران، سواحل گیلان و مازندران و غرب گلستان رگبار و رعد و برق را پیش بینی می‌شود که با ورزش باد شدید همراه است.»
رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما امروز (۲۲ شهریور) در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، مازندران، گیلان و ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز و تهران با هشدار سطح زرد هواشناسی همراه است و مخاطراتی همچون احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها محتمل است.
کبری رفیعی افزود: «بارش‌ها در روز شنبه(۲۴ شهریور) هم همچنان در این مناطق ادامه پیدا می‌کند. در شمال غرب مناطقی از غرب سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه شرقی زاگرس نیز رگبار پراکنده
همراه با رعد و برق شدید پیش‌بینی می‌شود.
رفیعی ادامه داد: «از روز جمعه(۲۳ شهریور) تا روز شنبه(۲۴ شهریور) همچنان کاهش نسبی دما را برای نوار شمالی انتظار داریم.»
وزش باد شدید همرا هبا خیزش گرد و خاک طی ۵ روز آینده در جنوب شرق، شرق، جنوب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های البرز در استان‌های سمنان، تهران، البرز اصفهان، قم، مرکزی و همدان پیش‌بینی می‌شود که با کاهش کیفیت هوا همراه است.»
به گفته رفیعی، از روز شنبه (۲۴ شهریور) کاهش نسبی دما در تهران محسوس است. نوسانات دمایی تهران بین ۲۴ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد است.