سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد درباره استعدادیابی‌ رشته‌های بیلیاردی گفت: ورزشکاری کشف کردیم که با ۱۲ سال سن تا جایی پیشرفت کرده است که وقتی با حسین وفایی بازی کرد، نزدیک به برد بود و این بازیکن حرفه‌ای کشورمان که بین بهترین‌های جهان است، از استعداد او متعجب شده بود.

به گزارش همشهری آنلاین علی سلطان‌پور در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد اظهار داشت: تقریبا ۲ ماه است که فرایند انتخابات از نو آغاز شده و نامزدها دوباره شروع به ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: دور قبل ۴ نامزد داشتیم و حالا ۱۰ نفر اعلام آمادگی کردند تا سابقه مدیریتی آن‌ها تایید شود. برخی افراد که سابقه‌ آن‌ها تایید نشده بود، به کمیسیون تجدید نظر اعتراض کردند و پس از اعلام نتایج باید تأیید نهادهای نظارتی داده شود تا وزارت ورزش تاریخ مجمع انتخاباتی را تعیین کند.

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به استعدادهای موجود در رده‌های سنی عنوان کرد: بازیکنانی با پتانسیل بسیار بالا داریم؛ مثل بنیامین گزاوند از استان قم که فقط ۱۱ سال دارد و قد او به میز نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با این حال پدرش کفشی را برای او تعبیه کرده که بتواند رقابت کند. او به همراه ۲ ورزشکار کم سن و سال دیگر به مسابقات جهانی هند اعزام شد که در اولین تجربه، همگی توانستند از مرحله مقدماتی صعود کنند و به مراحل حذفی برسند. رشته‌ ما در حوزه قهرمانی با گذشته بسیار تفاوت شده است و پشتوانه خوبی برای تیم ملی داریم. این مسئله نشان می‌دهد که فدراسیون و رئیس آینده، رسالت مهمی برای پشتیبانی از ورزشکاران دارند.

وی ادامه داد: پرهام کاظمی با ۱۲ سال سن تا جایی پیشرفت کرده است که وقتی با حسین وفایی بازی کرد، نزدیک به برد بود و این بازیکن حرفه‌ای کشورمان که بین بهترین‌های جهان است، از استعداد او متعجب شده بود. بازیکنانی در زده سنی زیر ۲۱ سال نیز داریم همچون تیرداد آزادی‌پور که به تازگی در مسابقات قهرمان جهان توانست جایگاه سوم را از آن خود کند.

سلطان‌پور درمورد چشم‌انداز آینده رشته‌های بیلیاردی خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال آینده حرف‌های بیشتری در دنیا خواهیم داشت. امروز حسین وفایی و امیر سرخوش را بین بازیکن در تور حرفه‌ای‌ها داریم و علی قره‌گزلو و سیاوش مزینی نیز در صدد ورود به این لیگ هستند.

وی افزود: ۲۰ روز آینده مسابقات قهرمانی جهان بزرگ‌سالان مغولستان را در پیش داریم که قره‌گزلو و مزینی اعزام خواهند شد. وفایی و سرخوش دیگر به خاطر حضور در تور حرفه‌ای‌ها منع ورود به این رقابت‌ها را ندارند ولی باید بپذیریم که این ۲ ورزشکار در سطح حرفه‌ای هستند و نباید آن‌ها درگیر مسابقات آماتور کنیم.

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد با تاکید بر حضور بانوان گفت: بانوان در رشته‌های بیلیاردی در همه جهان سطح متفاوتی با آقایان دارند و در ایران نیز نمی‌توانیم هم‌سطح بودن این ۲ بخش را انتظار داشته باشیم. با این حال در ۲۰ سال گذشته در فدراسیون برای بانوان کم نگذاشته‌ایم. بانوان ما توجه بیشتری نیاز دارند تا همچون آقایان افتخار آفرینی کنند و نیاز داریم که مدرس‌ها و مربیان خارجی را برای ارتقای سطح آن‌ها به ایران بیاوریم.