سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای همکاری با دولت به منظور قانونمند کردن فضای مجازی آمادگی کامل دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد راستینه ، بر ضرورت قانونمند کردن فضای مجازی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر قانونمند شدن فضای مجازی تأکید داشته‌اند، امروز فضای مجازی در همه بخش‌ها و عرصه‌های مختلف زندگی ما تأثیر گذاشته و عملا به فضای حقیقی تبدیل شده و برای مصون ماندن مردم از خطرات نیازمند قانونگذاری است.

وی افزود: همانطور که ما در روابط اجتماعی خود قانون داریم و از آن تبعیت می‌کنیم، فضای مجازی نیز به دلیل گستردگی‌ای که دارد نیازمند قانونگذاری و حاکم شدن نظام و قانون است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر حکمرانی قانون در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ما در مجلس از مواضع اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر حکمرانی قانون بر فضای مجازی حمایت می‌کنیم و با دولت در مسیر قانونمند کردن فضای مجازی همکاری لازم را خواهیم داشت.

راستینه گفت: دولت و مجلس چه در قالب لایحه و چه در قالب طرح باید اقدامات لازم را در جهت تصویب یک قانون جامع برای قانونمند شدن فضای مجازی در دستور کار قرار دهند و مجلس نیز آمادگی دارد تا برای تصویب قانون برای این منظور همکاری الزم را با دولت داشته باشد.

منبع: ایرنا