کریم اعظمی: مس کرمان فصل گذشته با پرویز مظلومی عنوان سومی لیگ برتر را به دست آورد تا راهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

در فصل جدید اما همه چیز تغییر کرده و با کسب یک تساوی خانگی مقابل پرسپولیس و شکست سنگین مقابل سپاهان، حالا سرمربی مس تحت فشار قرار دارد. جالب اینجاست که این شرایط بحرانی به گفته مظلومی تا قبل از شروع فصل برای او قابل پیش‌بینی بود. البته این مربی معتقد است که فقط حاشیه‌ها می‌تواند او را  ناکام کند. سرمربی مس کرمان در حالی که تیمش وارد شرایط ویژه‌ای شده است، در گفت‌وگو با همشهری به سئوالات پاسخ داد.

  • به نظر می‌رسد که وضعیت مس نگران‌کننده است. اینطور نیست؟

شاید اینطور باشد. ما در دو بازی شش گل خوردیم و این برای من چندان خوشایند نیست ولی باید به دنبال مشکلات اصلی باشیم که بیشتر به مسائل حاشیه‌ای مربوط می‌شود. اینجا هیچکس نمی‌تواند از لحاظ فنی پرویز مظلومی را  ناکام کند  ولی یکسری حاشیه درست شده که من در این مورد جلسه‌ای 4 ساعته با برهانی‌نژاد مدیرعامل باشگاه داشتم. به هر حال باید تلاش کنیم تا این حاشیه‌ها برطرف شود.

  • پس بهتر است در مورد این حاشیه‌ها صحبت کنید.

متاسفانه بعد از باخت به سپاهان سه، چهار نفر از لیدرها به بازیکنان توهین کردند و این رفتارها یکی از حاشیه‌های اصلی مس است. فصل قبل 4 گل از برق شیراز خوردیم ولی خیلی زود تیم را جمع کردیم و حالا هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم. یکسری افراد هستند که تماشاگران را تحریک می‌کنند و باید آنها را شناسایی کنیم. منافع این افراد از باشگاه مس قطع شده و حالا دست به چنین کارهایی می‌زنند. در ضمن بحث بازوبند کاپیتانی هم یک موضوع دیگر است که در این مورد حاشیه‌هایی را برای ما به وجود آوردند.

  • ولی در مورد بحث بازوبند کاپیتانی، خودتان حاشیه درست کردید.

خیر، من چنین عقیده‌ای ندارم. ما بازوبند را به سامره دادیم ولی او نتوانست تیم را جمع کند. وظیفه یک کاپیتان فقط بستن بازوبند یا حضور در شیر یا خط  ابتدای مسابقه نیست، بلکه باید مسائل حاشیه‌ای را جمع کند و درون زمین هم بر اوضاع تیم مسلط باشد.

  • قصد ندارید کاپیتان را عوض کنید؟

نمی‌دانم، شاید چنین تصمیمی گرفتیم.

  • فصل قبل فرزاد حسین‌خانی کاپیتان مس بود و هیچ مشکلی هم به وجود نیامد. قبول دارید؟

بله، من پارسال از فرزاد راضی بودم ولی امسال مشکلاتی به وجود آمد. بعد از پیوستن عباس محمدی به مس کرمان، بحث‌هایی در مورد بازوبند کاپیتانی مطرح شد ولی همه چیز حل شده بود و قرار بود فرزاد بازوبند را به محمدی بدهد اما بعضی‌ها حاشیه درست کردند تا حتی این دو نفر با یکدیگر دچار اختلاف شوند.

  • به نظر می‌رسد در این مورد شما هم مقصر هستید. خیلی راحت می‌توانستید به عنوان سرمربی تیم و با تصمیم قاطع خود کاپیتان را انتخاب کنید. اینطور نیست؟‌

گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که شاید افرادی که بیرون تیم هستند، نمی‌توانند آن را به خوبی درک کنند. ما فقط عباس محمدی را به عنوان دروازه‌بان داشتیم و نباید شرایطی به وجود می‌آمد که باعث ناراحتی او شود. به هر حال در بعضی زمینه‌ها باید با  درایت بیشتری تصمیم می‌گرفتیم، هر چند که باز هم می‌گویم مشکل بازوبند کاپیتانی حل شده بود ولی متاسفانه بعضی‌ها حاشیه‌هایی را به وجود آوردند تا این موضوع به ما ضربه بزند.

  • فکر می‌کنید چرا فوتبالیست با تجربه‌ای مثل سامره نتوانست کاپیتان خوبی باشد؟

او هنوز آماده نیست و در وهله اول نگران شرایط خودش است.

  • پس اگر آماده نیست،‌ چرا از او در ترکیب اصلی استفاده کردید؟

به هر حال من نمی‌توانستم از تجربه او به سادگی عبور کنم و این را هم در نظر بگیرید که بازوبند را به سامره داده بودم ولی فکر می‌کنم این بازیکن قربانی حاشیه‌های کاپیتانی شد.

  • فکر نمی‌کنید در مورد فراز فاطمی که فصل قبل عملکرد قابل توجهی داشت، کم‌لطفی کردید؟‌

فراز آسیب‌دیده است و به همین دلیل بازی نکرد.

  • مس کرمان دیگر چه مشکلاتی دارد؟

همین حاشیه‌هایی که گفتم مشکلات متعدد دیگری را به وجود می‌آورد. الان در بین بازیکنان این موضوع مطرح شده که می‌خواهند مظلومی را ناکام کنند و حتی یکی از نفرات تیم در این مورد با من و برهانی‌نژاد صحبت کرد.

  • یعنی قصد دارند به شما ضربه  بزنند؟

نمی‌دانم. البته فکر نمی‌کنم این موضوع درون تیم باشد.

  • شایعاتی هم در مورد حضور جلالی در مس کرمان به عنوان جایگزین شما شنیده می‌شود.

این مسائل از ابتدای فصل وجود دارد و حساسیتی به آن ندارم. من با مدیرعامل باشگاه به طور مفصل صحبت کردم و گفتم که اگر نتواند حاشیه‌ها را جمع کند از مس می‌روم. من در مورد مسائل فنی حرف‌هایم را زدم و گفتم که هیچکس نمی‌تواند مظلومی را زمین بزند ولی مقابل این حاشیه‌ها نمی‌توانم بایستم و این موضوع باید توسط باشگاه برطرف شود. من این حرف را جایی نزدم ولی باید بگویم که قبل از بازی با سپاهان و در کنفرانس مطبوعاتی که در کرمان برگزار شد قصد داشتم استعفا بدهم ولی خیلی‌ها مرا از تصمیمی که گرفته‌ بودم منصرف کردند.

  • فکر نمی‌کنید که فصل تلخی در انتظار شماست؟

اتفاقا فکر می‌کنم. من پیش‌بینی این وضعیت را می‌کردم و به همین دلیل تمایل نداشتم بمانم. در اوج تمرینات بدنسازی به‌یک‌باره مشکلاتی پیش آمد و 8 روز تمرینات تعطیل شد که این موضوع ضربه جبران‌ناپذیری به مس زد. در بحث یارگیری هم به آن چیزی که می‌خواستم نرسیدم.

  • پس چرا با این شرایط ماندید؟

من توسط مردم تحت فشار قرار گرفتم. شما باید در همین بازی آخر که به سپاهان باختیم، در اصفهان حضور پیدا می‌کردید تا ببینید تماشاگران واقعی مس چطور من را تشویق می‌کردند.

  • پس برای ماندن در مس یک تصمیم احساسی گرفتید. اینطور نیست؟

بله، من می‌دانستم که چه مشکلاتی سر راهم قرار دارد ولی تصمیم احساسی گرفتم. من به باشگاه گفته بودم که باید اسکلت اصلی تیم حفظ شود و تمامی بازیکنانی که برای فصل جدید می‌خواهم نیز به تیم اضافه شوند ولی هیچ‌چیز آنطور که من می‌خواستم پیش نرفت. البته از بازیکنانی که جذب کردیم راضی‌ام ولی کمبودهای ما برطرف نشد. با بازیکنانی مثل حسین کعبی، غلامرضا رضایی، محمد نصرتی، داود حقی، محسن بنگر، مرتضی اسدی و ... مذاکره کردیم ولی درنهایت هیچ‌یک از آنها به کرمان نیامدند.

  • مدیرعامل را چقدر مقصر می‌دانید؟

من او را مقصر نمی‌دانم. برهانی‌نژاد مدیرعامل است و باتوجه به کم شدن بودجه باشگاه نمی‌توانست در یارگیری آنطور که ما می‌خواهیم عمل کند. ما نمی‌دانستیم که در آخرین لحظات قرار است این اتفاق بیفتد.

  • فکر می‌کنید همه چیز تغییر کند و مس دوباره به شرایط ایده‌آل برگردد؟

من شک ندارم که از لحاظ فنی وضعیت تیم را درست خواهم کرد ولی در مورد مسائل حاشیه‌ای باید باشگاه دست به کار شود. من با برهانی‌نژاد صحبت کردم و باز هم می‌گویم که اگر این حاشیه‌ها همچنان ادامه داشته باشد،‌ از مس کرمان خواهم رفت.