امام جمعه تبریز با تاکید بر وحدت تمامی اقوام ایرانی، گفت: برخی تعصب‌های بی‌جهت درخصوص نامگذاری روز شعر و ادب فارسی به نام شاعر ترک زبان استاد شهریار امری بی‌جا است چرا که بهترین اشعار فارسی را ترک‌ها سروده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه‌های این هفته‌ی‌ نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز گرامیداشت شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار، خاطرنشان کرد: شعر فارسی جزء چهار زبان شعری برتر جهان بوده که بزرگانی چون فردوسی، سعدی، حافظ و شهریار بر آن عظمت بخشیده‌اند.

وی افزود: تقوا ویژگی اخلاقی است که موجب خود کنترلی در فرد مسلمان می‌شود، فردی که خود از تقوا برخوردار باشد نیازی به کنترل‌های بیرونی چون نیروی انتظامی و... ندارد، چون با تقوا در مقابل هوس‌های شیطانی ایستادگی می‌کند.

مطهری اصل بیان کرد: از تمامی نمازگزارانی که در نمازهای جماعت‌ استان شرکت می‌کنند تشکر و از این عزیزان می‌خواهم تا برای آمدن به نماز جماعت همواره اشتیاق داشته و در به جای آوردن این امر مبارک از تاخیر و تعلل پرهیز کنند.

وی در خصوص شهید آیت‌الله آل هاشم گفت: مگر امکان دارد فردی بتواند جای شهید آل هاشم را بگیرد، این امام جمعه‌ی محبوب در تمامی دل‌ها آشیانه کرده و پیدا کردن جایگزین برای او امری غیرممکن است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: قوم یهودی که با عنوان سیاسی صهیونیست روی کار آمده و به هیچ راه حقی مستقیم نیستند، این رژیم صهیونسیتی با بی‌رحمی توان مردم مظلوم فلسطین که حتی خانه‌ای برای زیست ندارند داخل چادرهایشان بمباران می‌کنند.

وی اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر نابودی این قوم را بیینیم آن زمان است که تمامی جهان باید ببیند قدرت اسلام و تشیع چه بلایی بر سر این رژیم کودک‌کش خواهد آورد.

منبع: ایسنا