تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ساماندهی کودکان در پایتخت گفت: در صورتی که یک کودک نیاز به امداد فوری داشته باشد، بدون تفکیک تابعیت (ایرانی یا خارجی) در مراکز پویا شهر خدمات دریافت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، ‌معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ساماندهی کودکان کار در سطح پایتخت گفت: در کمیته قرارگاه اجتماعی در خصوص ساماندهی این کودکان مفصل گفت وگو شده و باید این کودکان را به چند دسته تقسیم کرد البته برای ما فرقی ندارد که این کودکان از اتباع هستند یا ایرانی. محمدامین توکلی زاده اضافه کرد: شهرداری وظیفه دارد خدماتی به کودکان کار ارائه دهد و در این خصوص ما اصلا تابعیت یا ملیت کودک را اولویت قرار نمی‌دهیم و هر کودکی در شهر تهران نیاز به کمک داشته باشد این وظیفه شهرداری و یا دستگاه‌های دیگر همچون بهزیستی است، کمک کند و با همین دیدگاه شهرداری به همه کودکان خدمات ارائه می‌دهد و تفکیکی بین تبعه ایرانی و خارجی برای ما معنا ندارد.

به گفته توکلی زاده، شهرداری یک دستگاه خدمت رسانی در سطح شهر است و به همین خاطر در خصوص خدمت رسانی هرگز بدنبال تفکیک کودکان به ایرانی یا اتباع نیست و این موضوع مرتبط با دستگاه‌های دیگر است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی شهرداری به عنوان مددکار در سطح شهر خدمت رسانی می‌کند، ادامه داد: برای ما در صورتی که یک کودک نیاز به امداد فوری دارد تفاوتی ندارد آن کودک یک ایرانی است یا خارجی و این وظیفه شهرداری است که بدون تفکیک تابعیت در مراکز پویا شهر خدمات رسانی شوند.

او افزود: این کودکان شامل تمام بسته‌های حمایتی می‌شوند و با خانواده‌هایشان در برنامه‌های مشاوره‌ای شرکت می‌کنند و سعی می‌کنیم این کودکان به آغوش خانواده برگردند و بیشتر زمان خود را با خانواده سپری کنند.

توکلی زاده گفت: عمده تلاش ما برای کودکان کار این است که آنها به مراکز نروند و تمام تلاشمان این است که با کمک مددکاران این کودکان با خانواده زندگی کنند و از اینکه وارد آسیب‌های بعدی شوند، جلوگیری کنیم.

منبع: همشهری آنلاین