گروه ورزشی: عدم گلزنی عنایتی در دو بازی اخیر باعث شده تا او تحت فشار قرار بگیرد.

البته عنایتی تا حدود زیادی انتقادهای مطرح‌شده را قبول دارد ولی با اطمینان تاکید می‌کند که همه چیز را عوض خواهد کرد. عنایتی در حالی که خبرهایی در خصوص هشدار صمد مرفاوی به او شنیده می‌شود، به سئوالات همشهری پاسخ داد.

  • این روزها خیلی‌ها از تو انتقاد می‌کنند. در این مورد چه حرفی داری؟

به هر حال من انتقادها را قبول دارم چون خیلی‌ها از رضا عنایتی انتظار دارند و وقتی نتوانم گل بزنم طبیعی است که چنین جوی به وجود بیاید. من هیچ گلایه‌ای ندارم و هر چه دوست دارند بنویسند، به هر حال آدم باید با انتقاد هم کنار بیاید.

  • چرا پس از دو هفته موفق به گلزنی نشده‌ای؟

من چندین سال در سیستمی بازی کردم که دو مهاجم در خط حمله قرار می‌گیرند ولی الان به عنوان تک مهاجم تنها هستم و دو مهاجم چپ و راست با من فاصله زیادی دارند. البته فکر می‌کنم پس از گذشت چند هفته همه چیز درست شود، تازه این اول راه است.

  • برای آنهایی که معتقدند رضا عنایتی پیر شده و آمادگی گذشته را ندارد چه صحبتی داری؟

صحبت خاصی ندارم. به هر حال بعضی از دوستان در صدد خراب کردن من هستند ولی الان 32 ساله هستم و فکر می‌کنم تا 4، 5 سال دیگر می‌توانم بازی کنم. من با این شیطنت‌ها کنار می‌آیم ولی بدانید نه پیر هستم و نه ناآماده.

  • فکر می‌کنی چالاکی و شادابی سال‌های گذشته را داری؟

صد درصد. من از لحاظ بدنی هیچ فرقی نسبت به چند سال پیش ندارم و مطمئن باشید به زودی دهان همه منتقدان را خواهم بست. این انتقادها طبیعی است و من هم قبول می‌کنم و به آنها احترام می‌گذارم ولی این شرایط تا چند هفته دیگر عوض خواهد شد.

  • می‌گویند صمد مرفاوی به تو هشدار داده که اگر این شرایط ادامه پیدا کند نیمکت‌نشین خواهی شد.

هیچ حرفی با من نزده در ضمن اگر هم هشدار بدهد به طور حتم حق دارد چون انتظارش از من زیاد است.

  • آرش برهانی آقای گل فصل گذشته در استقلال نیمکت‌نشین شده است. اگر جای او بودی ناراحت نمی‌شدی؟

نیمکت‌نشینی برای هر فوتبالیستی ناراحت‌کننده است که آرش هم از این قاعده مستثنی نیست البته من هم در تیم ملی سال‌ها نیمکت‌نشین و حتی سکو نشین بودم ولی اعتراضی نداشتم.

  • در مورد انتقادهایی که از مهاجمان استقلال می‌شود چه نظری داری؟

گفتم که انتقادها را قبول می‌کنم ولی استقلال در فصل جدید با سیستمی بازی می‌کند که در سال‌های گذشته به هیچ عنوان بازی نکرده و ما احتیاج به زمان داریم.

  • فکر می‌کنی در این فصل چند گل برای استقلال بزنی؟

مطمئن باشید کمتر از 15 گل نخواهم زد.

  • بازی با مقاومت چطور بود؟‌

برگزاری مسابقه در ساعت 5 بعدازظهر و گرمای 40 درجه باعث شد تا کیفیت فنی مسابقه پایین بیاید و حتی تماشاگران هم زجر بسیار زیادی کشیدند. به نظر من با این شرایط نتیجه تساوی عادلانه بود.

  • بازی با فولاد را چطور می‌بینی؟

این درست که آنها یک باخت و یک تساوی به دست آورده‌اند ولی فکر می‌کنم بازی سختی داشته باشیم. ما به فولاد احترام می‌گذاریم ولی باید آنها را شکست بدهیم.