«عبدالسلام هنیه» فرزند شهید اسماعیل هنیه گفت: «توقف تجاوز علیه مردم ما و خروج کامل از نوار غزه بهترین پاسخ به جنایت ترور پدرم در تهران است.»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شفقنا، هنیه در گفت و گوی اختصاصی با القدس العربی اظهار کرد: «عاملان عملیات ترور، تلفن همراه پدرش را ردیابی کردند و مکان اقامت وی را در یک ساختمان وابسته به سپاه پاسداران ایران با دقت بسیار بالا و با استفاده از یک موشک هدایت شونده و نه کارگذاشتن بسته انفجاری هدف قرار دادند.»

وی درباره نحوه دریافت خبر شهادت پدرش گفت: «در استانبول بودم که ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۳۱ جولای یکی از جوانان پیش من آمد و بهم گفت که پدرتان ترور و به شدت مجروح شده است اما من گفتم پدر شهید شده است.»

پسر شهید هنیه ادامه داد: به صورت تصادفی، مادرم شب ترور به استانبول رسید. پیشش رفتم و بهش گفتم که همسرش به شدت زخمی شده است. چند دقیقه بعد خبر شهادتش را بهش دادم. گریه کرد اما تحمل کرد.»

عبدالسلام هنیه در ادامه گفت: به محض اینکه این خبر در رسانه ها منتشر شد، رهبری حماس به ریاست خالد مشعل که در ترکیه بودند، به محل اقامتم آمدند سپس رجب طیب اردوغان با من تماس گرفت و تسلیت گفت. همچنین اطلاعات مصر و دبیر جنبش فتح و شخصیت های دیگری تماس گرفتند و تسلیت گفتند.

وی افزود: بلافاصله پس از ترور، با برادرانی که همراه پدرم در ایران بودند ارتباطی نداشتم تا بفهمم چه اتفاقی افتاده است. قرار شد از ترکیه به دوحه بروم که قرار بود پیکر آنجا دفن شود زیرا از سال ۲۰۱۹ میلادی محل اقامت موقت پدرم بود. بلافاصله به همراه برادرم همام به تهران رفتیم و به مراسم تشییع رسیدیم و در مراسم تشییع بزرگی که برگزار شد، شرکت کردیم.

هنیه درباره دیدار خود با رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت آیت الله خامنه ای و همه رهبران ایران از این اتفاق بسیار متاثر شدند و از ما دلجویی کردند. از چهره آنها مشخص بود که اتفاق بسیار بزرگی برای ایران و میهمانش افتاده است اما در آن لحظات درباره جزئیات ترور صحبت نکردند چون تحقیقات در ابتدای کار بود.»

برادرانی که همراه پدرم بودند، به همراه ایرانی ها، معتقدند که عاملان ترور از طریق ردیابی تلفن همراه پدرم، مکانش را به دفت مشخص کردند به طوری که همیشه موقع خواب تلفنش را چک می کرد و به پیام ها پاسخ می داد و بعد می خوابید. موشک با دقت بالایی جای پدرم را در اتاق هدف قرار داد تاحدی که مستقیما از دیوار پشت تختخوابش نفوذ کرد و در نتیجه قدرت انفجاری موشک، همراهش وسیم ابوشعبان هم شهید شد. او آن لحظه از اتاق خارج شده بود اما براثر اصابت ترکش شهید شد.»

هنیه در پاسخ به اینکه آیا به نظرت پاسخ ایران به تعویق افتاده و آن را چگونه پیش بینی می کنید، تصریح کرد: به عنوان خانواده شهید، ما می گوییم که دستی که به کشتن مردم فلسطین و کودکان و زنان و پدرمان دست یازید، باید قطع شود و جامعه بین المللی باید به مسئولیت خود عمل کند و به جنگ نسل کشی پایان دهد. اما ماهیت پاسخ، به سیاستمداران و ایران بستگی دارد. من شخصا معتقدم که توقف تجاوز اسرائیل علیه مردم ما و خروج کامل از نوار غزه بهترین پاسخ به جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه است.»