تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵

عملیات اخیر حزب‌الله لبنان که موسوم به اربعین بود، زخم کاری به سیستم امنیتی و نظامی این رژیم وارد کرد.

همشهری آنلاین؛ خبر مهمی که شاید در روزهای گذشته کمتر به آن توجه شد، مربوط به شبکه خبری المیادین لبنان بود. این شبکه خبری عربی در گزارشی به نقل از منابع اروپایی از موفقیت کامل حمله حزب‌الله به پایگاه سازمان اطلاعات ارتش رژیم منحوس صهیونیستی خبر داد. در این خبر آمده است که حزب‌الله لبنان در پاسخ به ترور فرمانده ارشد خود یعنی فواد شکر در عملیات اربعین به پایگاه گلیلوت و عین شومیرا حمله کرده است و در نتیجه این حمله 22 نظامی این پایگاه‌ها کشته و 74 نفر زخمی شده‌اند. بر کسی پوشیده نیست که پایگاه نظامی گلیلوت قلب تپنده اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی و مقر یگان 8200 این رژیم است

یگان 8200 اسرائیل برای این رژیم یک یگان حیاتی است. هدف قرار گرفتن این یگان و خبر کشته شدن نظامیان و افسران اطلاعاتی حاضر در آن نشان می‌دهد، عمق انتقام حزب‌الله به شلیک چند موشک و پهپاد نبوده است و عملیات اربعین به کور کردن چشم اسرائیل رسیده است. این خبر بعد از آن منتشر شد که فرمانده یگان 8200 هفته قبل استعفا داده بود و رژیم صهیونیستی قصد نداشت خبر برکناری تامیریدعی فرمانده این یگان را به دلیل عملیات اربعین اعلام کند. بنابراین با کنار گذاشتن پازل‌های این موضوع نشان می‌دهد که یدعی به دلیل اهمال کاری در شناسایی مقر این یگان در نزدیکی تل آویو و همچنین تلفات سنگین به آن استعفا داده است.

به گزارش المنار، این عملیات ۲۵ اوت در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر انجام شد و واحد اطلاعات نظامی در پایگاه گلیلوت در اطراف تل‌آویو و پایگاه عین شیمر را هدف قرار داد. روز پنجشنبه روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت، «یوسی شاریئیل» فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مسوولیتش در شکست‌های اطلاعاتی این ارتش در هفتم اکتبر و عملیات طوفان الاقصی و قبل از آن، استعفانامه خود را به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد این ارتش ارائه کرد.وبگاه عبری «واللا» یکم سپتامبر جاری اعلام کرد، پس از گذشت حدود ۱۱ ماه از آغاز جنگ، مرکز اطلاعات که به عنوان یکی از مسوولان اصلی شکست هفتم اکتبر گذشته محسوب می‌شود، شاهد انقلاب دیگری است و به نظر می‌رسد که یوسی شرئیل، فرمانده یگان ۸۲۰۰ به عنوان بزرگترین مرکز جمع‌آوری اطلاعات ارتش قصد دارد طی هفته‌های آتی کناره‌گیری از سمت خود را اعلام کند.