تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸

یکی از مزایای بزرگ تهران، دسترسی آسان به مناطق ییلاقی و کوهستانی است. مناطقی مانند دربند، درکه، توچال، لواسان و فشم با آب و هوای خنک و مناظر طبیعی زیبا، پناهگاهی برای فرار از گرما و شلوغی شهر محسوب می‌شوند.

مهلا داریان - همشهری آنلاین: احتمالا شما هم مانند خیلی های دیگر تا روز تعطیلی گیر می آورید سیم مغزتان را میزنید به پریز تخت و فکر می‌کنید باطری مغزتان را باید با خوابیدن شارژ کنید. در صورتی که زیاد خوابیدن دردی را که دوا نمی کند هیچ حتی می گویند افسردگی هم می آورد.

شاید هم جز آن دسته از افردی هستید که هرچقدر هم فکر کنید جایی برای رفتن پیدا نمیکنید و همه جا به نظرتان تکراری می آید. آخرش هم مجبور می‌شوید منتظر یک تعطیلی چند روزه بمانید و به شمال سفر کنید و دست کم دو روزش را با اعصاب خوردی در ترافیک جاده ها در مسیر رفت و برگشت بگذرانید و خستگی به تنتان بماند.

البته این روزها بسیاری در شبکه های اجتماعی رخ طبیعت گردی گرفته اند و به مقاصد گردشگری زیادی سفر می کنند پس اگر از خوابیدن خسته شده اید و یا حوصله ترافیک و شلوغی تعطیلات را ندارید می توانید در اینستاگرام بچرخید و به صورت مجازی از طبیعت گردی دیگران لذت ببرید و کامنت به به چه جایی! بگذارید.

البته سفر یک روزه و بساط چایی ذغالی و جوجه کباب هم بد نیست و شاید دلتان بخواهد در اطراف شهر خودتان جاهایی جذاب پیدا کنید و در کنار خانواده یا دوستان ساعاتی دلپذیر را بگذرانید.

شاید بتوان گفت یکی از بهترین شهرهای چهار فصل ایران همین تهران خودمان است با بهارهای معتدل و دلپذیر، تابستان‌های گرم، پاییزهای رنگارنگ و زمستان‌های سرد با بارش برف در مناطق کوهستانی.

یکی از مزایای بزرگ تهران، دسترسی آسان به مناطق ییلاقی و کوهستانی است. مناطقی مانند دربند، درکه، توچال، لواسان و فشم با آب و هوای خنک و مناظر طبیعی زیبا، پناهگاهی برای فرار از گرما و شلوغی شهر محسوب می‌شوند. این مناطق با فاصله کمی از مرکز شهر، فرصت‌های بی‌نظیری برای استراحت و تفریح در طبیعت فراهم می‌کنند.

اما خاص ترین منطقه ای که تهرانی ها به ان علاقه مندند کجاست؟

لواسان، است ترکیبی از کوه و دریاچه ، با قرارگیری در دامنه‌های رشته‌کوه البرز و نزدیکی به سد لتیان با رودخانه‌ها و چشمه‌های فراوان ، پارک‌های طبیعی و مناطق حفاظت‌شده، امکانات رفاهی مدرن و فضایی آرام، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت در نزدیکی تهران است.

لواسان همچنین از نظر تاریخی نیز دارای اهمیت است و بقایای آثار باستانی و بناهای قدیمی در این منطقه یافت شده اند که نشان از قدمت و تاریخچه‌ی غنی آن دارد.

پس اگر می خواهید به جای خوابیدن های آخر هفته مغزتان را با سفر و تفریح شارژ کنید به جادوی کلمات اعتقاد داشته باشید هنوز هم در دنیای کلمات می توانید پا به پای دنیای واقعی، تخیلتان را پرواز بدهید و همراه ما به ناشناخته ها سفر کنید.

اینستاگرام و تلگرام ما: sarzamineman_hmg@