تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با هدایت غلامرضا محمدی نتوانست در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ در اسپانیا انتظارات را برآورده کند.

به گزارش همشهری آنلاین کشتی آزاد جوانان ایران در حالی که در سه دوره قبلی این رقابت‌ها موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شده بود، این بار از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. اما عجیب‌ترین اتفاق این رقابت‌ها که باعث افزایش نگرانی‌ها بابت آینده کشتی ایران شد، ضربه‌فنی‌شدن هفت آزادکار ایران مقابل رقبا بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد آزادکاران جوان ایران با ایرادهای فنی بسیاری روانه مسابقات جهانی اسپانیا شدند.

در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم میلاد والی‌زاده، چهره مستعد کشتی ایران، با نتیجه عجیب ۱۰ بر صفر مغلوب هایکو کاسپاریان از ارمنستان شد.

در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم‌خواری، دیگر کشتی‌گیر شاخص تیم جوانان ایران، مقابل ماسانوسوکه اونو از ژاپن با نتیجه دور از انتظار ۱۰ بر صفر تن به شکست داد.

در نیمه‌نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم، علی کرم‌پور نیز ۱۳ بر دو مغلوب یاماشیتا از ژاپن شد.

مهدی یوسفی نیز در دور نخست وزن ۷۹ کیلوگرم ۱۰ بر صفر مقابل آلپ ارسلان بگنجوف از ترکمنستان شکست خورد.

همچنین در نیمه‌نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم، ابوالفضل رحمانی با نتیجه دوازده بر دو برابر ابراگیم کادیف روسیه شکست خورد.

در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۹۲ کیلوگرم ابوالفضل دلیری با نتیجه ۱۳ بر سه برابر مصطفی گادژی مالاچ دیبیروف از روسیه تن به شکست داد.

و سرانجام در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو نیز با نتیجه ۱۲ بر یک برابر رضابک آیتومخان قزاقستان شکست خورد تا تعداد ضربه فنی کشتی گیران ایران مقابل رقبا به عدد هفت برسد!

در شرایطی که فدراسیون کشتی تمامی امکانات لازم را برای تیم جوانان ایران برای افتخارآفرینی در این رقابت‌ها مهیا کرده بود، غلامرضا محمدی، مربی کهنه‌کار تیم ملی جوانان نتوانست شاگردان خود را به‌خوبی مهیای حضور در این رقابت‌ها کند.

در این میان و با توجه به نتایج فاجعه‌بار تیم جوانان در مسابقات جهانی به نظر می‌رسد دغدغه اصلی سرمربی تیم ملی معطوف لیگ برتر کشتی آزاد و جذب کشتی‌گیران و آماده‌سازی تیمش برای حضور در رقابت‌های لیگ بوده است تا تیم ملی شدیدا از این موضوع ضربه بخورد.

در شرایطی که سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان از فعالیت در لیگ کشتی منع شده‌اند، مشخص نیست چرا فدراسیون کشتی چنین قانونی را برای سرمربیان دیگر رده‌ها وضع نمی‌کند تا تمرکز غلامرضا محمدی نیز همانند رنگرز و درستکار روی تیم ملی جوانان باشد.

نتایج آزادکاران جوان ایران در رقابت‌های جهانی اسپانیا نشان داد فدراسیون کشتی باید هرچه سریع‌تر به این موضوع مهم بپردازد و اجازه ندهد تیم‌های ملی رده‌های پایه قربانی موقعیت کادر فنی تیم‌های ملی در لیگ کشتی شوند.

منبع: ایسنا