جوان ۳۰ ساله‌ای که با اتهام شکنجه منجر به مرگ فرزندخوانده‌اش دستگیرش شده بود،در حالی پای میز محاکمه ایستاد که با نظر پزشکی قانونی اتهام هولناک دیگری نیز در پرونده وی درج شده بود.

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرای این پرونده جنایی از ششم مرداد گذشته زمانی آغاز شد که امدادگران اورژانس پیکر نحیف و نیمه‌جان کودک ۴ساله‌ای را به بیمارستان دکتر شریعتی رساندند اما تلاش کادر درمانی برای نجات «آرش کوچولو» بی نتیجه ماند و او با آثار شکنجه روی بدنش جان سپرد.

در پی مرگ این کودک، بی‌درنگ تحقیقات قضایی گسترده‌ای با دستور ویژه قاضی محمدزاده (دادستان شهرستان طرقبه شاندیز) آغاز و مشخص شد که آرش کوچولو پسر همسر صیغه‌ای جوانی است که به عنوان نگهبان در یکی از ساختمان‌های در حال احداث مشغول به کار است. طولی نکشید که «رضا» (متهم۳۰ساله) دستگیر و در حالی به مقر انتظامی منتقل شد که فرضیه کودک‌آزاری قوت گرفت.

بررسی‌های مقدماتی قاضی ایروانی (بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه شاندیز) حکایت از آن داشت که کودک ۴ساله احتمالا مورد کودک‌آزاری و رفتارهای شرم‌آور قرار گرفته است. به همین دلیل از پزشکان قانونی خواست نقاط حساس پیکر کودک مذکور را مورد معاینات دقیق پزشکی قرار دهند. این دستور قضایی زوایای تکان‌دهنده و دلخراشی از این پرونده جنایی را در حالی فاش کرد که رئیس سالن تشریح پزشکی قانونی بر آزار وحشیانه مهر تایید زد.

از سوی دیگر اسناد و مدارک محکمه‌پسندی بر صفحات این پرونده قضایی خودنمایی کرد که دیگر قلم از بیان آن شرم دارد. در همین حال متهم به قتل کودک ۴ساله در بازجویی‌های تخصصی و قضایی با تایید آزار و اذیت‌های وحشیانه ادعا کرد پسر همسر صیغه‌ای‌اش به علت سقوط از پله‌های ساختمان صدمه دیده و به همین دلیل هم جان باخته است.

متهم ۳۰ ساله همچنین صحنه رفتارهای شرم‌آور خود را نیز در حضور بازپرس ویژه قتل عمد بازسازی کرد و به تشریح جزئیات این ماجرای تکان‌دهنده پرداخت.

با انجام تحقیقات مقدماتی و در دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه شاندیز، این پرونده جنایی با توجه به اهمیت و حساسیت خاص آن، به شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال شد و زیر نظر قضات باتجربه مورد رسیدگی قرارگرفت.

متهم معتاد که تصمیم گرفته بود آنچه را در مراحل بازپرسی اعتراف کرده است به صراحت انکار کند، در حالی مقابل قاضی هادی دنیادیده (رئیس دادگاه) و قاضی محمدرضا جعفری (مستشار) ایستاد که مدعی بود اتهام آزار جنسی را قبول ندارد و آن را برای خودش لکه ننگ می‌داند.

متهم به قتل جوان که در پاسخ به سوالات دقیق و مستند رئیس دادگاه در تنگناهای استدلالی دست و پا می‌زد، به ناچار هر بار داستان‌های باورنکردنی را برای خونریزی از نقطه حساس اندام کودک مذکور بازگو می‌کرد که موجب حیرت می‌شد.

وی در شرح ماجرای مرگ «آرش کوچولو» و رفتارهای شرم‌آورش نیز به قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی گفت: یک سال قبل مادر این کودک (آرش) را به عقد موقت خودم درآوردم، اما مدرک مستند یا صیغه‌نامه‌ای در این رابطه ندارم. همسرم یک فرزند دختر هم دارد که نزد یکی از بستگان او زندگی می‌کند، ولی آرش را به خانه من آورد. من در طبقه‌ای از یک ساختمان در حال احداث زندگی می‌کردم و همان‌جا هم نگهبان بودم.

متهم این پرونده جنایی ادامه داد: روز حادثه مادر آرش مثل همیشه از خانه بیرون رفت و من از کودک نگهداری می‌کردم که او دستشویی کرد. من هم رفتم و او را شستشو دادم. مدتی بعد بازهم خودش را خیس کرد. به او گفتم برو دستشویی. در حالی که خیلی از این کارهای آرش ناراحت و عصبانی بودم، شیلنگ دستشویی را به دست گرفتم و برای اینکه او را تنبیه کنم آن را...

وی گفت: بعد از آن به خانه بازگشتیم و من به استعمال مواد مخدر مشغول شدم. باز او در اطراف من فضولی می‌کرد که سیخ داغ را به پایش زدم اما او باز هم خرابکاری کرد. دوباره «آرش» را به دستشویی فرستادم تا بعد خودم برای شستن او بروم. در همین هنگام صدای جیغ آرش را شنیدم و زمانی که از خانه بیرون رفتم او را دیدم که از پله‌ها سقوط کرده است. در حالی که «آرش» پوششی به تن نداشت، او را به آغوش گرفتم و به خیابان رفتم که یک خانواده مازندرانی مرا به درمانگاه رساندند. البته قبل از آن من با اورژانس تماس گرفته بودم، با این وجود پزشکان درمانگاه وقتی حال وخیم کودک را دیدند، او را به بیمارستان دکتر شریعتی اعزام کردند.

در همین حال باز هم متهم جوان که متوجه شد قضات دادگاه ادعاهای او را درباره رفتارهای شرم‌آورش باور نکرده اند، داستان دیگری را بازگو کرد و مدعی شد زمانی که پیکر نیمه‌جان کودک را روی دست گرفته و به طرف خیابان می‌دویده حادثه ناخواسته‌ای بر اثر لغزیدن انگشتان دستش رخ داده که احتمالا موجب صدمه به نقطه حساس پیکر کودک شده است!

وی رفتارهای وحشیانه و شرم‌آور را انکار کرد و درباره آثار کودک‌آزاری نیز گفت: بخشی از سوختگی‌ها را قبول دارم که با سیخ داغ (ابزار استعمال مواد مخدر) ایجاد شده است، اما قسمتی از سوختگی‌ها هم به خاطر اشتباهی بود که آرش در باز کردن شیر داغ دوش حمام کرد و خراشیدگی‌های روی سر او هم به دلیل سقوط از پله ایجاد شده است.

در پی اعترافات و اظهارات متهمی که مدعی است قرص‌های اعصاب و روان و مواد مخدر مصرف می‌کند، قاضی دنیادیده با صدور قرار قانونی وی را روانه زندان کرد تا تحقیقات تکمیلی بیشتر در این باره صورت بگیرد.

منبع: خراسان