تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری در قرارداد مربوط به نگهداشت شهر و خدمات شهری پیمانکارها را ملزم کرده که حتی‌الامکان از اتباع خارجی استفاده نکنند اما ناچاراً این موضوع ارثیه‌ای است که از گذشته به شهرداری رسیده است.

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی با بیان اینکه ساماندهی اتباع وظیفه شهرداری نیست و وظیفه وزارت کشور است،اظهار کرد: خوشبختانه وزیر کشور دولت جدید نیز اعلام کرده که در این زمینه عزم جدی دارد.

وی با بیان اینکه اتباع غیرمجاز مجوز اقامت در کشور را ندارند و بسیاری از مشاغل کاذب به همین اتباع غیرمجاز برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: نارضایتی مردم در مورد اتباع هم مربوط به مشاغل کاذب است. دولت در حال برنامه‌ریزی است که اتباع غیرمجاز را از کشور خارج کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اتباع مجاز نیز باید ساماندهی شوند، خاطرنشان کرد: باید چارچوبی برای اتباع مشخص شود که در چه مشاغلی می‌توانند فعالیت و در چه مناطقی می‌توانند زندگی کنند. این موارد را وزارت کشور دنبال می‌کند که طبیعتاً اگر تکلیف روشن شود شهرداری بر اساس آن می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری نقش چندانی در این موضوع ندارد، یادآور شد: این در حالی‌ست که شهرداری در قرارداد مربوط به نگهداشت شهر و خدمات شهری پیمانکارها را ملزم کرده که حتی‌الامکان از اتباع خارجی استفاده نکنند اما ناچاراً این موضوع ارثیه‌ای است که از گذشته به شهرداری رسیده است.

امانی با تأکید بر اینکه تعدادی از نیروهای اتباع فعال در حوزه خدمات شهری جایگزین شده اند، گفت: مابقی نیز به تدریج باید جایگزین شوند که نیاز به زمان دارد.

منبع: خبرگزاری شهر