پنجمین نفر در آمریکا در اعتراض به جنگ غزه اقدام به خودسوزی کرد. او با سوختگی شدید در بیمارستان بستری است.

به گزارش همشهری آنلاین، مت نیلسون آمریکایی ۱۱ سپتامبر در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در بوستون در اعتراض به همدستی دولت آمریکا در جنگ غزه اقدام به خودسوزی کرد. او پیش از این اقدام با انتشار ویدئویی از خود در یوتیوب، انگیزه خود را اعلام کرده بود.

این معترض به نسل کشی در غزه گفت: اسم من «مَت نِلسون» (Matt Nelson) است و می‌خواهم اقدام اعتراضی شدیدی انجام بدهم. ما همه در نسل کشیِ ادامه دار در غزه، شریک هستیم. ما خود را بزرگترین کشور در طول تاریخ می‌دانیم ولی هزینه‌هایی که برای جنگ می‌کنیم، از مجموعِ هزینه‌های تحصیل کودکانمان، کمک به بی خانمان ها، اطمینان حاصل کردن از حقوق برابر تمامی آمریکایی‌ها و محافظت از محیط زیست، بیشتر است.

ما برده سرمایه داری و ساختار صنعتی نظامی هستیم. بیشتر ما آنقدر بی تفاوت شده ایم که اهمیتی نمی‌دهیم. هدف اقدام اعتراضی من این است که از دولتمان بخواهم ارسال پول و سلاح‌هایی را به اسرائیل را متوقف کند که اسرائیل از آنها برای حبس و کشتار فلسطینی‌های بی گناه استفاده می‌کند، اسرائیل را تحت فشار قرار بدهد تا نسل کشی در غزه را خاتمه دهد و از کیفرخواست دیوان بین المللی دادگستری علیه بنیامین نتانیاهو و مقامات دیگر اسرائیلی حمایت کند.

من از تمامی افرادی که نظری مشابه دارند می‌خواهم که با سناتورها و نمایندگان خود تماس بگیرند و از آنها بخواهند قوانینی وضع کنند که بتوان با آنها به این اهداف رسید. اگر قانونگذاران فعلی این کار را انجام ندادند، به آنهایی رای بدهید که چنین کاری را انجام می‌دهند. دموکراسی قرار است در خدمت اراده مردم باشد، نَه منافع ثروتمندان. قدرت را پس بگیرید. فلسطین را آزاد کنید.

یک شاهد گفت: این مرد قبل از اینکه خودش را آتش بزند روی خودش بنزین ریخت و فیلم‌های نظارتی نشان می‌دهند که او در شعله‌های آتش راه می‌رود.

سمر جراح نویسنده عرب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، با بازنشر ویدئویی از مت نیلسون شهروند آمریکایی که یازدهم سپتامبر در اعتراض به دخالت کشورش در جنگ غزه، خود را مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در بوستون آتش زد، نوشت: ای مردم! این پنجمین بار است که یک نفر در آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه، اقدام به خودسوزی می‌کند.

منبع: صدا و سیما