سیمایی صراف وزیر علوم درباره بازگشت برخی اساتید اخراجی به دانشگاه توضیحاتی داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سیمایی صراف درباره اینکه آیا اساتیدی بوده اند که در دوره قبل تعلیق و یا اخراج شده اند اما در دولت جدید به دانشگاه بازگشته باشند؟ گفت: بله، کم و بیش بازگشته اند اما حضور ذهن ندارم که چه تعداد هستند.

وزیر علوم درباره احکام تعلیق چندین دانشجو در هفته های اخیر در دانشگاه‌های تبریز، تربیت مدرس و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: این افراد مجدد می‌توانند شکایت کنند. اگر کسی محکومیت انتظامی و انضباطی پیدا کرد می تواند شکایت کند و از فرصتی که رییس جمهور و معاون اول در این رابطه ایجاد کرده اند، می توانند استفاده کنند و در کمال بی طرفی بررسی خواهد شد.

وی درباره دانشجویان یا اساتید بازداشتی یا آنهایی که پرونده قضایی دارند بیان کرد: قاعدتا دخالتی در امور قضایی نمی توانیم داشته باشیم ولی یک تفاهم خیلی خوبی با قوه قضاییه داریم پرونده‌های دانشجویی و اعضای هیات علمی که احیاناً در این قضایا و حوادث گرفتار شدند در کارگروهی، نظرات ما را هم بشنوند. من مطمئن نیستم قوه قضاییه مجدد بررسی کند ولی به ما این قول را داده اند که در کارگروهی پرونده‌ها دوباره مطرح بشود. امیدواریم که با طرح آن پرونده‌ها و شنیدن شناخت و گزارش‌ها و کارشناسی‌های ما، تجدیدنظری در آرای آنها هم صورت بگیرد.

توضیحات وزیر علوم را در ویدئو ببینید.

منبع: مهر