عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، از جبهه‌های کاری مختلف پیگیری شده و پیش بینی می‌شود و در صورت تحقق جریان نقدینگی مورد نیاز، سال ۱۴۰۴ مرحله حفاری آن به پایان می رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران حکایت از آن دارد که حدود ۳۵۰ متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام (ره) صورت پذیرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است. همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از ۲۰۰ متر از تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ نیز جهت بهره برداری هرچه سریعتر از خط ۱۰ در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه ۲ حفاری گردیده است.

محمد یاشار لطفی مجری خط ۷ با اعلام مطلب فوق گفت: «پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، مسیری به طول تقریبی ۴۲۰۰ متر و شامل ۲ ایستگاه است که یکی از ایستگاه ها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه می باشد؛ همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.»

گفتنی است با بهره‌برداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق ۲ و ۵ از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل می‌گیرد. کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراه های آبشناسان، ستاری و یادگار امام (ره) از دیگر تاثیرات ترافیکی این پروژه توسعه ای شبکه مترو تهران است.

پیش بینی می‌شود با افتتاح و بهره‌برداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، حداقل افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود ۹ هزار نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.

منبع: همشهری آنلاین