اگر «تگزاس ۳» همچنان بعد از سه ماه باز روی پرده بماند شاید به ۵ میلیون تماشاگر هم برسد.

همشهری آنلاین: «تگزاس ۳»، به لطف موفقیت دو قسمت قبلی‌اش و حضور زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی، فعلا پرفروش‌ترین و پرتماشاگرترین فیلم امسال است. سینماروها بی‌توجه به کیفیت پایین این کمدی همچنان از میان کمدی‌های روی پرده انتخابِ اول‌شان «تگزاس ۳» است. پنجشنبه هفته گذشته با اینکه سینماها به دلیل سوگواری از ساعت ۱۸ شروع به بلیت‌فروشی کردند، باز «تگزاس ۳» تماشاگر بیشتری از دیگر رقبایش داشت. دومین فیلمی که بیشترین تماشاگر را در تعطیلات آخر هفته گذشته داشت، کمدی «قیف» با بازی رضا عطاران بود. کمدی‌های «پول و پارتی»، «مُفت‌بَر» و «شه‌سوار» به ترتیب دیگر فیلم‌های پرفروش آخر هفته گذشته بودند.

تگزاس ۳

قسمت سوم کمدی «تگزاس» تا امروز بیش از ۳ ماه روی پرده بوده و در این مدت کمی بیش از ۴ میلیون نفر تماشاگر داشته است. فیلم‌های مسعود اطیابی معمولا از این اقبال برخوردارند که اکران‌های طولانی‌مدت داشته باشند. با اینکه پارسال صحبت‌هایی در مورد محدودیت اکران ۱۲ هفته‌ای فیلم‌ها مطرح شد، اما معلوم نیست که این قانون اجرا می‌شود یا فقط حرف آن زده شده و فعلا به اجرا درنیامده است. در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این فیلم با ۵۶ هزار و ۴۵ تماشاگر کمی بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هزار و ۳۰۹ سانس و ۳۴۸ سالن فروخت. اگر این فیلم همچنان روی پرده بماند شاید به ۵ میلیون تماشاگر هم برسد.

قیف

آخرین حضور رضا عطاران بر پرده سینما در فیلم «روشن» بود که سال گذشته اکران شد و در گیشه شکست خورد. فیلم جدید او، «قیف» ساخته محسن امیریوسفی، از ۱۵ شهریور اکران شده و در این مدت با ۲۱۳ هزار و ۳۷۹ تماشاگر حدود ۱۳ میلیارد فروخته است. در سه روز آخر هفته پیش، «قیف» دومین فیلم پرفروش هفته بود که ۴۹ هزار و ۷۷۲ تماشاگر داشت و فروش آن در هزار و ۳۶۶ سانس و ۳۲۰ سالن کمی از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر بود. جز عطاران، عباس جمشیدی‌فر و فریده سپاه منصور و رضا نیکخواه در این فیلم حضور دارند.

پول و پارتی

سومین فیلم پرفروش هفته گذشته، «پول و پارتی» ساخته سعید سهیلی بود که در هزار و ۱۴۹ سانس و ۳۳۱ سالن، ۲ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان فروخت و ۴۳ هزار و ۲۷۶ تماشاگر داشت. «پول و پارتی» که از ۳ مرداد اکران شده، در مجموع ۷۱ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان در گیشه فروش کرده و یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۰۹ نفر به تماشای آن نشسته‌اند. نکته جالب درباره این فیلم آن است که بازیگران نقش‌های اصلی آن یعنی ساعد سهیلی و پردیس احمدیه به عنوان بازیگر کمدی شناخته نمی‌شوند، هرچند در کنار آنها مهدی هاشمی و امیر جعفری حضور دارند که پای ثابت کمدی‌های سال‌های اخیرند.

مُفت‌بَر

عادل تبریزی در دومین ساخته سینمایی خود دو کار تکراری کرده؛ اول، مثل فیلم نخستش، «گیجگاه»، فیلمی در ژانر کمدی ساخته و دوم، باز نقش نخست فیلمش را به حامد بهداد سپرده. «مُفت‌بَر» که همزمان با «قیف» روی پرده رفته فعلا تقریبا نصف آن یعنی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته است. در سه روز آخر هفته گذشته، «مُفت‌بَر» ۲ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان در هزار و ۱۲۱ سانس و ۲۹۳ سالن فروخت و ۳۷ هزار و ۵۱۹ نفر به تماشایش رفتند. جز بهداد، سحر قریشی و بهرنگ علوی دیگر بازیگران این فیلم‌اند.

شه‌سوار

فیلم جدید حسین نمازی، «شهسوار»، هم مثل تجربه قبلی‌اش، «شادروان»، در ژانر کمدی است، هرچند خودش عقیده فیلم‌هایش تماما کمدی نیستند و در واقع درام‌هایی هستند که در آنها لحظات بامزه و کمیک هم وجود دارد. این فیلم که اکرانش از چهارشنبه هفته پیش شروع شده، در سه روز نخست ۱۶ هزار و ۲۵۸ تماشاگر در ۴۴۱ سانس و ۱۴۶ سالن داشته و فروشش کمی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی و عباس جمشیدی‌فر بازیگران این فیلم هستند.

شهر گربه‌ها ۲

سید جواد هاشمی همانقدر که با نقش‌هایش در فیلم‌های دفاع مقدسی به یاد آورده می‌شود، در یک دهه گذشته به عنوان کارگردان فیلم‌های فانتزی نسبتا پرفروش کودکان شناخته شده است. قسمت دوم «شهر گربه‌ها» که از ۱۵ شهریور به روی پرده رفته، در مجموع کمی بیش از ۳ میلیارد تومان در گیشه فروش کرده است. در سه روز پایان هفته گذشته این فیلم ۱۷ هزار و ۲۰ تماشاگر در ۷۹۶ سانس و ۲۳۸ سالن داشت و یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان فروش کرد. علیرضا خمسه، امین زندگانی و یوسف تیموری در این فیلم بازی می‌کنند.

آغوشِ باز

اگر بخواهیم فقط یک فیلم را که به تازگی اکران شده، اما شروع موفقی در گیشه نداشته، نامزد عنوان «شکست‌خورده» اکران کنیم، «آغوش باز» ساخته بهروز شعیبی مناسب‌ترین گزینه است. این فیلم با بازی حامد کمیلی، محسن کیایی، مهدی هاشمی و گلاره عباسی از روز چهارشنبه اکرانش آغاز شده و در سه روز فقط ۳ هزار و ۳۸۶ نفر در ۲۶۲ سانس و ۱۱۵ سالن به تماشای آن رفتند و فروش ۲۵۲ میلیون تومانی آن را رقم زدند. «آغوش باز» با اینکه در پوسترش روی آوازخوانی حامد کممیلی و محسن کیایی هم تاکید کرده و حال و هوای موزیکالش را به رخ کشیده، شبیه فیلم هایی به نظر می‌رسد که دوران‌شان گذشته و بعید است بتواند مورد توجه تماشاگران زیادی قرار بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین