پیشکسوت استقلال بیان کرد: کی‌روش لژیونری را در فوتبال ایران مُد کرد و باعث شد بازیکنان ما اشباع شوند

به گزارش همشهری آنلاین حسن روشن در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی در ۲ دیدار برگزار شده در مقدماتی جام جهانی با اشاره به اینکه تیم ملی به هر حال ۲ بازی را برده است، اظهار داشت: با وجود اینکه تیم ملی ایران در حال پوست‌اندازی و تغییر نسل است، ۲ بازی و ۲ برد در بازی رسمی عملکرد مثبتی است. در وهله کنونی نمی‌توانیم به طور کامل تاکتیک امیر قلعه‌نویی و تیم ملی را ارزیابی کنیم، اما ۲ برد آن‌ها قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: نباید فقط به فکر رفتن به جام جهانی باشیم، زیرا تیم ایران بدون سرمربی هم با این وضعیت و قوانین جدید به جام جهانی صعود می‌کند! ما باید بزرگ‌تر فکر کنیم و از حالا صعود به دور حذفی جام جهانی ملاک و نگاهمان باشد وگرنه هر کور و کچلی الان می‌تواند تیم را به جام جهانی ببرد!


تیمِ زمان کی‌روش اشباع شده است

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درباره انتقادات استقلالی‌ها به فهرست نفرات دعوت شده به تیم ملی گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که چون رامین رضاییان مرد سال فوتبال ایران شده، باید به تیم ملی دعوت شود! مهم تاکتیک و نظر کادرفنی است؛ ممکن است یک بازیکن دیگر برای افکار سرمربی تیم ملی و بهره‌وری او بهتر باشد. در هر صورت کادرفنی در این زمینه حق دارد نظر خودش را داشته باشد و رضاییان را دعوت نکند.

روشن در ادامه تصریح کرد: رامین رضاییان و دوستان و هم‌نسلانش در جام جهانی قطر و جام ملت‌های گذشته، بازی‌هایی را انجام دادند و خودشان را نشان دادند و احتمالاً برخی از آن‌ها که دعوت نشدند به کار سیستم قلعه‌نویی نمی‌آمدند. البته این را باید بگویم اکثر بازیکنان آن نسل با توجه به لژیونر شدن و بازی‌های زیاد اشباع شده‌اند و شاید آن غیرت و توان گذشته را در زمین بازی نشان ندهند! تیم زمان کی‌روش اشباع شده است.
کی‌روش لژیونری را در فوتبال ایران مُد کرد

پیشکسوت استقلال بیان کرد: کی‌روش لژیونری را در فوتبال ایران مُد کرد و باعث شد بازیکنان ما اشباع شوند این اشباع شدن آن‌ها باعث شده اصلاً انگیزه‌ای برای پاداش‌های تیم ملی یا نتایج آن نداشته باشند یا از این موضوع ترس داشته باشند که مصدوم شوند و در باشگاهشان و در زمینه کسب درآمد به مشکل بخورند. در فوتبال اروپا به دنبال بازیکنی هستند که نتیجه گرفتن تیم برایش تفاوت داشته باشد هر چند ضعیف باشد؛ بازیکنی که سطح بالا باشد، اما آن توان و غیرت را پای تیم نگذارد به درد ما نمی‌خورد کما اینکه در سطح فنی بسیار بالایی باشد.
اطرافیان نکونام ضعیف هستند و هیچ کمکی به او نمی‌کنند

وی در ادامه گفت: باید دو یا سه تیم برای تیم ملی تشکیل بدهند تا نگاهی هم به المپیک داشته باشیم. تیم حسین عبدی و نوجوانان ایران به جام جهانی رفته‌اند و ما بسیار امیدوار شدیم که نسل آینده ما تیم خوبی باشد چون تا زمانی که رده‌های سنی ما خوب نباشند تیم ملی خوب و پویایی نخواهیم داشت.

روشن اضافه کرد: امسال اگر جواد نکونام با این وضعیت جلو برود، دوم و سومی هم دیگر نمی‌گیرد. بارها به نکونام گفته‌ایم در زمینه جذب بازیکن با مدیرعامل هماهنگ باشد تا این مصیبت‌ها پیش نیاید. اطرافیان نکونام ضعیف هستند و هیچ کمک و مربی درست و حسابی در کنارش ندارد و نمی‌خواهد این موضوع را قبول کند!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر سرمربی استقلال را بیرون کنند به نفع جواد است، چون بعداً می‌آید می‌گوید اگر من می‌ماندم تیم را قهرمان می‌کردم! باید او را نگه دارند تا به قولش عمل کند و بعداً بهانه نیاورد و خسارت بی‌خود هم به باشگاه وارد نشود. امیدوارم به خاطر هواداران هم که شده نتیجه بگیرند.
مربیان خارجی که نامشان مطرح می‌شود همه بی‌کار و بی‌کیفیت‌ هستند

روشن یادآور شد: دیگر هیچ مربی خوبی الان بیکار نیست که به استقلال بیاورند! کدام مربی خوب در چند سال اخیر سر کار بوده و به ایران آمده است؟ همه آن‌ها بیکار بوده‌اند یا با دلال‌ها آمده‌اند. حالا می‌خواهد بلغاری باشد یا ساپینتو. این‌ها به درد ما نمی‌خورند. امثال ساپینتو یا این مربی‌هایی که نامشان مطرح می‌شود همه بی‌کار و بی‌کیفیت‌ هستند. ساپینتو می‌آمد می‌گفت اینجا جنگل است و همه حیوان! هر مربی خارجی آمد توهین کرد در صورتی که پول مردم به جیب او می‌رفت و باید در فوتبال ما "نوکری" می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سمیعی مدیرعامل استقلال چه می‌داند مسائل فنی و فوتبال چیست که بخواهد برود مربی خارجی بیاورد! مشکل ما این است کمیته فنی نداریم تا این آقایان را توجیه کنند. یک نفر به اسم داوود حق‌دوست با سابقه یک سال حضور در استقلال مشاور عالی یا بهتر است بگویم مشاور اعظم می‌شود! امیدوارم این انتصاب واقعاً فایده داشته باشد! متأسفانه به جای تشکیل کمیته فنی به دنبال این کارهای عجیب و غریب و انتصاب مشاور رفته‌اند و امیدوارم موفق باشند.