نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از انتشار حکم انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه به عنوان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم پیش از تقاضای استعفای او از نمایندگی مجلس انتقاد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای عنوان کرد: درباره استعفای نمایندگان رویه بر این بوده که دولت محترم نامه مربوطه را به مجلس می‌فرستاد و این نامه به عنوان دلیل تلقی می‌شد و نماینده مستعفی این نامه را به پیوست تقاضای استعفای خود ارائه می‌دهد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با انتقاد از انتشار حکم انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه به عنوان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم پیش از تقاضای استعفای او از نمایندگی مجلس گفت: در اینجا هم موضوع رعایت شان نمایندگی مطرح است و هم موضوع اصل ۱۴۱ قانون اساسی مبنی بر اینکه مسئولان نباید بیش از یک شغل داشته باشند. در گذشته ما استعفای آقای زاکانی برای شهرداری تهران، آقای کاظم جلالی برای سفیر شدن و همچنین آقای قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس را برای بنیاد شهید داشتیم و سپس حکم انتصاب آنها منتشر شد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ضمن احترام ویژه‌ای که برای آقای حسین‌زاده قائلم به دلیل اینکه حفظ شأن مجلس لازم است، از این حیث تذکر می‌دهم که این رویه باب نشود. البته شنیده شده که آقای رئیس جمهور حکم را نگه داشتند که این موضوع نشان می‌دهد که ابتدا باید حتماً استعفا در جلسه مجلس مطرح شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت در واکنش به تذکر سلیمی عنوان کرد: دو موضوع مطرح است؛ یکی اینکه استعفا باید به مجلس بیاید و در مجلس مطرح شود و این مجلس است که درباره آن تصمیم می‌گیرد. موضوع بعدی این است که حتماً باید در ابتدا استعفا مطرح شود و در صورت موافقت مجلس، حکم انتصاب صادر شود.

منبع: ایسنا