بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم پرسپولیس می‌گوید آرزویم برد پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان است اما بعید می‌دانم این مهم اتفاق بیفتد.

سلطانی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به بازی فردا پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان از سری رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا و شناختش از تیم عربستانی تاکید کرد: شما از من از شناخت الاهلی می پرسید ولی شناخت من از زمین های فوتبال مان است که به این وضعیت بد دچار شده است. سوال جالبی می‌کنی به هرحال شما خبرنگارید ولی من باید اینگونه جواب بدهم که ما بستر نداریم. تیمی که نه زمین دارد، نه تشکیلات دارد و نه صاحب دارد بعد شما در مورد شناخت از حریفش می‌گویید!
وی افزود: از سمتی یک بازیکن پرسپولیس تکلیفش مشخص نیست. یک بازیکن هم که دادگاهی است ولی آنطرف تیم الاهلی کلی هزینه کرده. آخرین بازیکنی هم که جذب کرده‌اند خدا تومان پول داده‌اند. بستر لازم را دارند. زمین دارند. ما هم به خدا اعتقاد داریم خدا گفته از تو حرکت از من برکت. اما آیا ما آن حرکتی را کردیم!؟ ولی عربستانی‌ها این حرکت را کرده‌اند و خدا هم برکت را به آنها می‌دهد. من ایرانی‌ام و آرزویم این است پرسپولیس برنده شود.

او ادامه داد: حالا هواداران می‌خواهد از این حرف من ناراحت شود یا نه ولی من حرفم را می‌زنم. اگر با این شرایط پرسپولیس مقابل الاهلی مساوی هم کند شاهکار کرده است. بچه ها واقعا گل کاشته‌اند و غیرت کرده‌اند. شما وضعیت پرسپولیس را ببینید. فوروارد که تکلیف مشخص است؛ بازیکن آنگولایی را هنوز ندیدیم امیدواریم مثل گلر خارجی خوب باشد. در مورد گلر خارجی پرسپولیس با من صحبت کردند گفتم شناختی ندارم ولی بعد که عملکردش را دیدم گفتم گلر خوبی است.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس با انتقاد از خرید علی علیپور و سعید مهری از سوی این تیم تصریح کرد: مگر قحط‌الرجال است با این پولی که به علیپور داده‌اند می‌توانستند بهترین بازیکنان را بگیرند یا سعید مهری که خریدند هیچ جا او را نمی‌خواستند. کند است با دوچرخه ضعیف هم به سرعت او می‌رسند. با این شرایط پرسپولیس مگر اینکه روی غیرت و تعصب ببرد. وگرنه روی کاغذ بازنده‌ایم. من واقعیت را می‌گویم نمی‌توانم بگویم بله پرسپولیس با اختلاف یکی - دو گل پیروز می‌شود. اگر بگویم پرسپولیس می برد به فوتبال ظلم کرده‌ام.

او درباره اینکه افشین پیروانی مدیر پرسپولیس اعلام کرده با همین شرایط توانستیم دوبار به فینال آسیا صعود کنیم گفت: نگاه کنید چه زمانی به فینال آسیا صعود کردند و نایب قهرمان شدند!؟ زمانی که تیم های النصر و الهلال نبودند و یا این بازیکنان سطح اول را نداشتند اما الان پرقدرت هستند. الان اگر نایب‌قهرمان شوند خوب است ما هم لذت می‌بریم. اگر هم قهرمان شوند کیف می‌کنیم. ولی با کدام بازیکنان می‌خواهیم این اتفاق مهم را رقم بزنیم. پورعلی گنجی مصدوم است. خرید علیپور و مهری هم اشتباه بود. من که آرزویم موفقیت پرسپولیس است. لذت می برم به هرحال پرچم کشورمان است. خیلی سخت است و من خیلی بعید می‌دانم.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان ضمن انتقاد به شرایطی که این روزها در فوتبال کشورمان حاکم است تاکید کرد: به نظر من باید این فوتبال را دو سال تعطیل کرد. از رییس تا بقیه ارکان فدراسیون هم تغییر داد و بعد با یک ساختار خوب مجددا فوتبال را پیگیری کرد. الان می‌بینیم داواران ما رییس باشگاه شده‌اند. مگر می‌شود!؟ ایراد دارد و کار دست کاردان نیست.

او در پایان خاطرنشان کرد: من صحبتم با مسئولان ورزش و آقای دنیا مالی به عنوان وزیر ورزش است. ما یک زمین مناسب نداریم. باید بسترهای لازم را آماده کنیم. ما در همه رشته‌ها جوانان با استعداد زیادی داریم. باید امکانات در اختیارش قرار داد تا شکوفا شوند. الان خانم تیرانداز ما می‌گوید فدراسیون مربوطه به او تیر نداده است. این ها باید برطرف شود.