مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: یک قطعه شیء تاریخی در شهرستان دره شهر توسط فردی از ساکنان شهرستان دره شهر کشف شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از کشف یک قطعه شیء تاریخی در شهرستان دره‌شهر به صورت اتفاقی خبر داد.

فرزاد شریفی اظهار کرد: یک قطعه شیء تاریخی در شهرستان دره شهر توسط فردی از ساکنان شهرستان دره شهر کشف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: نامبرده به اداره شهرستان دره شهر مراجعه و طبق اظهارات در هنگام کوهنوردی در حوالی کوه های منطقه، یک عدد شیء تاریخی که یک قمقمه مربوط به دوران اشکانی از جنس سفال است را به صورت اتفاقی پیدا کرده و تحویل اداره شهرستان دره شهر داده است.

شریفی تصریح کرد: شیء مورد نظر برای انجام مطالعات تکمیلی و ثبت در فهرست اشیای منقول به اداره کل استان انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی‌فرهنگی هر کشوری اصلی‌ترین عناصر اساسی تمدن و فرهنگ ملت‌ها است، ادامه داد: خرید و فروش آثار باستانی جرم محسوب شده و طبق بند ۹ ماده ۳ قانون اساسنامه میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، وزارت میراث‌فرهنگی مسئول شناسایی و در اختیار گرفتن تمام اشیایی است که دارای ارزش فرهنگی‌تاریخی بوده که توسط دستگاه‌های مسئول ضبط شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ضمن قدردانی از شخص مذکور از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.

شهرستان دره شهر در استان ایلام دارای آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانیان است.

منبع: ایرنا