بسیاری از ستاره‌های هالیوود به جرگه معترضان به جنگ غزه پیوستند و خواستار تحریم اسرائیل هستند.

همشهری آنلاین؛ بسیاری از ستاره‌های هالیوود به جرگه معترضان به جنگ غزه پیوستند. حمایت بازیگران هالیوود از مردم غزه موضوعی است که در سال‌های اخیر توجه زیادی را جلب کرده است. بسیاری از هنرمندان و بازیگران معروف به دلایل انسانی و اجتماعی، نظرات خود را درباره وضعیت غزه و دیگر نقاط بحران‌زده جهان ابراز کرده‌اند. این حمایت‌ها معمولاً در قالب پیام‌های اجتماعی، کمپین‌های خیریه، و یا مشارکت در رویدادهای مختلف صورت می‌گیرد.

این کمپین‌ها می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر افکار عمومی و سیاست‌های دولتی داشته باشند، به ویژه زمانی که چهره‌های مشهور و تأثیرگذار در آن مشارکت داشته باشند.مارک روفالو، رزی اودانل و رامی یوسف در میان صدها ستاره ای هستند که خواستار درخواست آتش بس دائمی در غزه هستند و به شدت از دولت آمریکا و جمهوری خواهان انتقاد می کنند.

فراخوان هالیوود

از سوی دیگر بیش از 700 عضو یک اتحادیه بزرگ هالیوود خواستار توقف جنگ در غزه شدند که در این لیست بسیاری از افراد شاخص دیده می شوند. مارک روفالو، ماهرشالا علی، سینتیا نیکسون و ایلانا گلیزر از جمله اعضای گروه Artists4 Ceasefire هستند که برای تلاش جدید صحبت کرده‌اند. فراخوان جدید بخشی از آن چیزی است که Artists4Ceasefire می‌گوید حمایت مداوم آن برای آتش‌بس فوری و دائمی، بازگشت امن همه گروگان‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه است، فراخوانی که برای اولین بار سال گذشته از طریق نامه‌ای سرگشاده به بایدن صادر شد.

روفالو که مدت‌ها مدافع حقوق فلسطین بوده و درباره آن صحبت کرده، در این باره گفت: «تقاضای ما ساده است - رهبران منتخب ما باید قوانین بشردوستانه موجود ایالات متحده و بین‌المللی را که استفاده از کمک نظامی برای ارتکاب «نقض شدید حقوق بشر» را ممنوع می‌کند، در برابر تجاوزات نظامی اسرائیل اجرا کنند.

ابتکار جدید آکسفام آمریکا علیه صهیونیست‌ها

اسکات پل، معاون مدیر صلح و امنیت آکسفام آمریکا هم تاکید کرد: بحران انسانی در غزه هر روز وخیم‌تر می‌شود، که به دلیل ارائه سلاح‌های به ظاهر بی‌حدود از سوی ایالات متحده به اسرائیل تقویت می‌شود. ایالات متحده باید فروش تسلیحات مرگبار به اسرائیل را برخلاف قوانین و سیاست خود متوقف کند. گروه موسوم به Artists4Ceasefire که برای پایان دادن به جنگ در غزه تلاش می‌کند و نشان سنجاق آن توسط چندین شرکت کننده در مراسم امسال اسکار به سینه زده شد، در ابتکاری جدید، خواستار توقف فروش اسلحه به اسرائیل شد.

این کمپین از طریق مشارکت با هنرمند معروف «شپرد فیری» و چندین سازمان بشردوستانه از جمله آکسفام آمریکا، اکشن اید آمریکا و سازمان «اتحاد کودکان درگیر در جنگ» انجام گرفته و هدفش به دست گرفتن ابتکار عمل برای توقف فروش غیرقانونی تسلیحات به اسرائیل در بحبوحه نسل کشی در غزه است.از سوی دیگرسوزان ساراندون،‌ بازیگر آمریکایی برنده اسکار و ملیسا باررا، هنرپیشه مجموعه فیلم‌های «جیغ»، به دلیل اظهار نظر درباره جنگ غزه و متهم شدن به «یهودستیزی»، با قطع همکاری و اخراج از سوی شرکت‌های هالیوودی روبرو شده‌اند.

شرکت هالیوودی یوتی‌ای که مدیریت برنامه‌های سوزان ساراندون، بازیگر برنده اسکار را بر عهده داشت، سال گذشته اعلام کرد که همکاری با او را قطع خواهد کرد. در رویدادی دیگر، «مها دخیل» یکی از مسئولان ارشد یک شرکت هالیوودی دیگر هم بعد از انتشار پست‌هایی در اینستاگرام با انتقاد و تنبیه روبرو شد. دخیل در یکی از این پست‌ها نوشته بود:‌ «چه چیزی دردناک‌تر از این است که شاهد نسل‌کشی باشید؟ این که شاهد باشید نسل‌کشی که دارد رخ می‌دهد، انکار می‌شود.»مها دخیل بعد از این پست از تمام وظایف خود به عنوان یکی از روسای بخش سینمایی شرکت سی‌ای‌ای کنار گذاشته شد،‌ هر چند به او اجازه داده شد که به عنوان یک کارمند آنجا بماند. تام کروز هم از او حمایت کرده است.