تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

سهام شرکت بوئینگ در بحبوحه اعتصاب حدود ۳۳هزار نفر از کارکنان آن به‌عنوان راهی برای بیان نارضایتی خود از توافقنامه کاری، چهار درصد سقوط کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سهام شرکت بوئینگ در بحبوحه اعتصاب حدود ۳۳هزار نفر از کارکنان آن به‌عنوان راهی برای بیان نارضایتی خود از توافقنامه کاری، چهار درصد سقوط کرد.

این اولین اعتصاب در ۱۶ سال گذشته بود و حدود ۳۳هزار نفر از کارکنان شرکت آمریکایی بوئینگ دست از کار کشیدند.

رتبه اعتباری کویت

موسسه رتبه‌بندی فیچ اعلام کرد که رتبه پیش فرض بلندمدت کویت را در AA- با چشم‌اندازی پایدار تایید کرده است. این نهاد بین المللی گفت ما انتظار داریم که درآمد این کشور حتی با افزایش متوسط ‌درآمدهای غیرنفتی همچنان کاهش یابد چرا که دوره پایدار قیمت‌های پایین نفت، می‌تواند منجر به کاهش رتبه این کشور شود.

چشم‌انداز اقتصاد دانمارک

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد دانمارک در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱.۹ درصد و در سال ۲۰۲۵ به میزان ۱.۶ درصد رشد کند. بر اساس این گزارش، فشارهای تورمی در ماه‌های اخیر با کاهش قیمت جهانی انرژی و تقاضای داخلی ضعیف تا حد زیادی از بین رفته است. هرچند ممکن است تورم به دلیل تاخیر در قرارداد دستمزد سال گذشته به صورت موقت رشد کند.

رشد اقتصاد برزیل

وزارت دارایی برزیل پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را به ۳.۲ درصد برای سال جاری افزایش داده و در مقایسه با سال ۲۰۲۳ شتابی را پیش‌بینی کرد که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین است. این وزارتخانه پیش‌بینی تورم سال را به ۴.۲۵ درصد افزایش داد که نسبت به ۳.۹ درصد قبلی افزایش یافت و به سقف بالای هدف رسمی ۳ درصد نزدیک شد.

روند صادرات ترکیه

صادرات ترکیه در دوره هفت ماهه ژانویه تا ژوییه ۲۰۲۴ به ۱۴۸.۸ میلیارد دلار رسید. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد افزایش داشته است. کشورهایی که بیشترین صادرات به آن‌ها انجام شده عبارتند از آلمان، بریتانیا، آمریکا، عراق و ایتالیا. اتحادیه اروپا با ۹.۱ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

رشد داروسازی بنگلادش

بنگلادش توان تامین حدود ۹۷ درصد نیاز داخلی دارویی خود را دارد. حجم بازار دارو در این کشور حدود ۳ میلیارد دلار است. محصولات دارویی بنگلادش به ۱۵۰ کشور صادر می‌شود و در سال مالی گذشته این کشور ۱۶۹ میلیون دلار درآمد صادراتی کسب کرده است.

منبع: همشهری آنلاین