جردن باروز و دیوید تیلور دو چهره عنوان دار کشتی جهان با کسب دو پیروزی مقابل رقبای خود در فینال انتخابی تیم ملی آمریکا، راهی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ خواهند شد.

به گزارش همشهری آنلاین رقابت فینال ۴ وزن غیرالمپیکی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۴ برگزار شد و در پایان ویتالی آروجا در ۶۱، جیمز گرین در ۷۰، جردن باروز در ۷۹ و دیوید تیلور در وزن ۹۲ کیلوگرم هر کدام با کسب ۲ پیروزی به عنوان نمایندگان کشتی آزاد آمریکا در رقابت های جهانی آلبانی که از ۷ تا ۱۰ آبان برگزار می شود، معرفی شدند.
در فینال انتخابی وزن ۷۹ کیلوگرم، جردن باروز دارنده ۷ طلای جهان و المپیک در ۲ مبارزه پیاپی مقابل چندلر ماستلر به برتری رسید و ملی پوش آمریکا در این وزن شد.
دیوید تیلور دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک نیز که چند ماه پیش به دنبال شکست در انتخابی تیم ملی آمریکا برای حضور در المپیک پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده بود، بار دیگر به میادین کشتی بازگشت و اینبار در وزن ۹۲ کیلوگرم به میدان رفت و موفق شد با ضربه فنی کردن زاهد والنسیا دارنده مدال برنز جهان، به عنوان ملی پوش آمریکا در رقابت های جهانی انتخاب شود.
کامران قاسمپور دارنده ۲ مدال طلای جهان نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی جهان است و با این اوصاف باید در انتظار رویارویی جذاب قاسمپور و تیلور در مسابقات قهرمانی جهان باشیم.

نتایج دیدارهای برگزار شده اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم به شرح زیر است:
وزن ۶۱ کیلوگرم:
ویتالی آروجا ۲ - مارکوس بلیز یک
ویتالی آروجا ۳ - مارکوس بلیز یک

وزن ۷۰ کیلوگرم:
جیمز گرین ۱۰ - الک پانتالئو صفر
جیمز گرین ۲ - الک پانتائو یک

وزن ۷۹ کیلوگرم:
جردن باروز ۳ - چندلر ماستلر صفر
جردن باروز ۶ - چندلر ماستلر ۳

وزن ۹۲ کیلوگرم:
دیوید تیلور - زاهد والنسیا (ضربه فنی)