سازمان هواشناسی از ابرناکی، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور طی ۵ روز آینده خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در تهران و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، گاهی رگبار باران، وزش باد و رعد و برق ادامه خواهد داشت. بعدازظهر از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته شده و افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب شرق سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

سه‌شنبه، با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور، در ساعات بعدازظهر ابرناکی، گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق در این مناطق رخ می‌دهد. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، به‌تدریج در شرق اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز نیز افزایش ابر و بارش باران پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان این وضعیت تکرار می‌شود.

همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

جمعه ـ با ورود سامانه بارشی به شمال غرب ـ در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور، همچنین در ارتفاعات البرز غربی و غرب گیلان ابرناکی، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.