تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

بچه‌غول نروژی شور گلزنی را درآورده و این هفته زننده هر دو گل نجات‌بخش منچسترسیتی به برنتفورد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، پپ گواردیولا از اینکه هالند این‌بار استثنائا نتوانست هت‌تریک کند، کمی دلخور به‌نظر می‌رسد! سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی اعلام کرد که هالند با وجود درگذشت دوست صمیمی‌اش در روز جمعه تصمیم گرفت شنبه مقابل برنتفورد بازی کند. مهاجم نروژی زننده هر دو گل نجات‌بخش منچسترسیتی به برنتفورد بود تا در پایان هفته چهارم با ۹‌گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار بگیرد.

هالند حالا صاحب بهترین رکورد گلزنی در شروع رقابت‌های لیگ برتر شده است و با زدن ۹‌گل در ۴‌بازی، رکورد وین رونی را شکسته است. رونی رکورد قبلی را در فصل ۲۰۱۱-۱۲با زدن ۸‌گل در ۴‌بازی نخست به ثبت رساند و در آن فصل در ۳۴‌بازی ۲۷‌گل وارد دروازه رقبا کرد.

اگر ضربه هالند به دیرک دروازه نمی‌خورد، می‌توانست برای اولین‌بار پس از ۷۸‌سال، ۳‌هت‌تریک پیاپی را در لیگ سطح اول فوتبال انگلستان به نام خود ثبت کند، رکوردی که از سال ۱۹۴۶در اختیار جک پالمر است.

بچه‌غول حالا ۶‌گل از سایر مدعیان آقای گلی پیش افتاده و بیش از هر تیم دیگری در این فصل گل زده (به‌جز من‌سیتی). چلسی و لیورپول با ۷‌گل در تعقیب هالند هستند.

هالند تا ۲۴‌سالگی تقریبا دوبرابر کریستانو رونالدو تا این سن موفق به گلزنی شده است؛ هالند ۲۵۶گل و ۵۴پاس‌گل در ۳۱۳بازی، کریستیانو ۱۳۲گل و ۶۶پاس‌گل در ۳۶۲بازی، ۲۰هت‌تریک هالند و یکی رونالدو. مسی تا ۲۴‌سالگی ۱۹۷گل و ۸۴پاس‌گل را در ۳۲۶بازی ثبت کرده بود، با ۱۰هت‌تریک.

هالند برای زدن یکی از رکوردهای رونالدو ۲‌بازی دیگر فرصت دارد تا یک‌گل دیگر به ثمر برساند. رونالدو در حال حاضر رکورد سریع‌ترین بازیکنی را دارد که ۱۰۰‌گل برای یک باشگاه به ثمر رساند (۱۰۵‌بازی). ارلینگ هالند درحال حاضر ۹۹‌گل در ۱۰۳بازی برای من‌سیتی زده است.

ادرسون هم در این بازی پاس‌گل داد. این چهارمین پاس‌گل دروازه‌بان برزیلی من‌سیتی در لیگ برتر بود. هموطن او، آنتونی با وجود بازی در خط حمله، تنها ۳‌پاس گل در لیگ برتر داده است.

این برد در حالی به‌دست آمده که رودری و فیل فودن که اولی نامزد توپ طلا و دومی بهترین بازیکن فصل پیش لیگ برتر است، هر کدام تنها ۴۵‌دقیقه در این فصل بازی کرده‌اند. طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری در تاریخ لیگ برتر؛ سول کمپل (۵۶‌بازی)، رودری (۵۱‌بازی)، تیری آنری و کولو توره (۴۸‌بازی).

منبع: روزنامه همشهری