ترسناک‌ترین ماهی خون‌آشام با دهانی پر از دندان‌های تیز را در تصاویر مشاهده می‌کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، اگر روزی در رودخانه‌ای در حال ماهیگیری بودید و ناگهان چیزی شبیه هیولا به قلاب‌تان می‌افتاد، مسلما دیگر هوس ماهیگیری به سرتان نمی‌زد.

جیسون مور به قصد شکار ماهی چاب (قباد ژاپنی) به رودخانه اکس در شهر دوون رفته بود و انتظار نداشت نوعی ماهی شکار کند که می‌توانست انگشتان یا قسمت دیگری از بدن او را گاز گرفته و مجروح کند.

جیسون مور، ۴۷ ساله، موقع ماهیگیری چشمش به موجودی عجیب در آب افتاد و تصمیم گرفت آن را از آب بیرون بیاورد تا نگاه دقیق‌تری به آن بیندازد و بعد متوجه شد، آن نوعی ماهی است.

مور از دیدن این ماهی ترسناک، جا خورد. این ماهی کمی دراز و ‌به‌نوعی شبیه حلزون بود و همان موقع که دهان گرد خود را باز کرده بود، دهانش پر از دندان‌های تیز و خطرناک بود. سپس با بررسی بیشتر متوجه شد این ماهی، از نوع مکنده‌ماهی است. دهان این ماهی‌ها، مکنده دندانه‌ای و قیف‌مانند است و حدود ۳۸ گونه از این نوع ماهی در رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند که البته ۵ گونه دیگر از مکنده‌ماهی‌ها هم قبلا وجود داشته و اکنون منقرض شده‌اند.

این ماهی‌ها به ماهی‌های خون آشام هم معروف‌اند، زیرا به گوشت ماهی‌های دیگر چسبیده و با مکیدن، از خون آنها تغذیه می‌کنند. آنها شبیه زالوهای غول‌پیکرند.

منبع: خبرآنلاین