معاون فنی و عمران شهرداری تهران از تجهیز تمامی پل های عابر پیاده مناسب سازی شده برای امنیت شهروندان به دوربین مدار خبر داد و گفت: برای هر پل ۴ دوربین نصب می شود و این روند ادامه دارد.

همشهری آنلاین - هادی حق‌بین در جریان تور بازدید اصحاب رسانه از پل‌های عابر مکانیزه که ظهر امروز -دوشنبه ۲۶ شهریور - برگزار شد با بیان اینکه قرار است به سمت احداث پل با رمپ فلزی برویم، گفت: تمام اقدامات ما با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک در این باره انجام گرفته است. ۱۴ پل فعلا شناسایی شدند که امکان به تبدیل رمپ استاندارد را دارند.

وی افزود: بنا به اهمیت پل‌های عابر مکانیزه از ابتدای سال جاری بررسی جامعی از مشکلات این پل ها در دستور کار ما قرار گرفت. در ماه های ابتدایی نسبت به تحلیل وضعیت اقدام شد و عملیات نوسازی ۶۵ یونیت در دستور کار معاونت قرار گرفت.

حق بین با بیان اینکه بلافاصله موضوع اورهال سایر یونیت ها در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد کاهش خاموشی و افزایش ایمنی پل های مکانیزه هستیم، اظهار کرد: از ۱۱۲ پل شامل ۴۴۹ یونیت بالغ بر ۸۰ درصد در وضعیت فعلی روشن هستند. هرچند ممکن است دچار خرابی های جزیی بشود که تعویض اجزا انجام خواهد شد. البته در مواقعی پل‌ها به دلیل ایمنی و حفظ جان شهروندان توسط پیمانکار خاموش و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه قرار است به سمت احداث پل با رمپ فلزی برویم، عنوان کرد: تمام اقدامات ما با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک در این باره انجام گرفته است. ۱۴ پل فعلا شناسایی شدند که امکان به تبدیل رمپ استاندارد دارند.

حق‌بین خاطرنشان کرد: این موضوع در کل مناطق ۲۲گانه به صورت یکسان انجام می شود. در کنار همه موضوعات موضوع نگهداشت آسانسور ها هم مورد توجه قرار گرفته و ضمن نگهداشت وضعیت فعلی خرید ۲۰ دستگاه را در دستور کار قرار داریم. در کنار همه اقدامات موضوع پوشش تبلیغاتی پل ها نیز مورد توجه ما قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه با تصمیم شورا و شهردار تهران ما می‌توانیم این موضوع را با افزایش اعتبار مورد نیاز در سطح شهر دنبال کنیم، بیان کرد: کانکس های زیر پل ها جمع آوری شدند و سعی کردیم تمام ابعاد پل ها مورد توجه قرار بگیرند. این پل‌ها مکانیسم برقی مکانیکی دارند و مدام در حال سرویس دهی هستند و ممکن است در لحظه مشکلی داشته باشند.

حق‌بین خاطرنشان کرد: پل‌های مکانیزه از برندهای مختلف در سال های پیش خریداری شده؛ ضمن اینکه برای اینکه بتوانیم قطعات را بازسازی کنیم قرارداد خرید قطعات را منعقد کردیم. البته بعضی از تعمیرات نیاز به اقدامات اساسی و تعطیلی دو هفته ای یونیت ها دارند.

بیشتر بخوانید: نوسازی ۶۵ یونیت پل عابر برای تردد آسان شهروندان +محل پل ها

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه گفت: موضوع اعتبارات نیز در این زمینه مهم است. اعتبار امسال مربوط به نگهداشت تمام پل ها و خرید ۶۵ دستگاه است. قرارداد خرید ۶۰ دستگاه دیگر نیز در دستور کار ما برای سال آینده قرار دارد. همچنین اکنون تمامی پل های عابر پیاده نوسازی شده به دوربین مجهز هستند که در هر پل 4 دوربین نصب می شود. در آینده هم تمامی پل ها به دوربین مجهز می شوند.

بیشتر بخوانید: خاموشی پل های مکانیزه به حداقل می رسد+ فیلم

منبع: همشهری آنلاین