رئیس سازمان اورژانس کشور درخصوص حواشی ایجادشده درباره آمبولانس‌ها در ۲ حادثه فوت هوادار تیم ملوان بندر انزلی در استادیوم فولادشهر اصفهان و نیز برق‌گرفتگی و سوختگی کارگران ورزشگاه شهر قدس تهران همزمان با نشست نکونام توضیح داد.

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژاتس کشور درباره حواشی اخیر مربوط به عملکرد اورژانس در ورزشگاه فولادشهر در روز بازی سپاهان و ملوان و همچنین در ورزشگاه شهدای شهرقدس گفت: متاسفانه آمبولانس ورزشگاه شهدای شهر قدس که مربوط به بخش خصوصی است، خدماتی را به مصدوم ارائه نکرده است. بنابراین به طور موقت، شرکت مرتبط با این آمبولانس تعطیل و به کمیسیون تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی شد تا بر اساس تخلفی که انجام داده مجازات نهایی آن مشخص شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه بیان کرد: بعد از بررسی در کمیسیون تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد تعطیلی موقت، دائمی یا لغو پروانه مرکز ارائه‌دهنده آمبولانس مذکور تصمیم‌گیری خواهد شد.

میعادفر همچنین در مورد موضوع فوت یک بیمار در ورزشگاه فولادشهر اصفهان گفت: آمبولانس متعلق به بخش خصوصی بوده و بیمار را به مرکز درمانی منتقل کرده، اما او بیماری زمینه‌ای و سکته قلبی داشته است.

وی در خصوص برخی از اخبار منتشر شده در این خصوص مبنی بر اینکه آمبولانس این ورزشگاه امکانات لازم را نداشته، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، این آمبولانس امکانات لازم را داشته است، ولی بر اساس تشخیص عوامل اورژانس به انجام شوک نیاز نبوده است. با این حال، بررسی‌های دقیق تر در حال انجام است.

میعادفر با بیان اینکه دادستان اصفهان نیز به این موضوع ورود کرده است، گفت: این حادثه نیازمند بررسی‌های بیشتر است که بتوانیم تصمیم و نظر نهایی خود را اعلام کنیم.

منبع: تسنیم