وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران درباره وضعیت واردات خودرو وریجستری گوشی‌های آیفون نکاتی ارا ازائه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اتابک، امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در خصوص آخرین وضعیت ریجستری گوشی‌های آیفون گفت: در حال حاضر مستندی دراین ارتباط ندارم، در فضای موجود می‌بایست چند بخش وزارت ارتباطات و صمت جلساتی را برگزار کنند، هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده، اما پیگیر هستیم.

وی با اشاره به وضعیت واردات خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار برای واردات خودرو در سال جاری مناسب بود، ارز خوبی برای این بخش داشتیم، به‌گونه‌ای که در پنج‌ماهه سال جاری نسبت به سال قبل میزان واردات سه برابر افزایش یافت، در بحث خودروهای کارکرده نیز بانک مرکزی، سازمان استاندارد و گمرک مباحثی را مطرح کردند که باید آن‌ها را حل کنیم.

اتابک افزود: وضع امروز صنعت به ابرچالش‌هایی رسیده که بر اثر ماندگاری چالش‌های قبلی به مسائلی بغرنج تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات صنعت، تجارت و کل اقتصاد، بین بخشی و کهنه است گفت: اقتصاد را مردمی کنیم، ولی اگر نتوانیم بعید می‌دانم این مسائل به راحتی حل شود.

وزیر صمت اظهار کرد: اگر اقتصاد قوی می‌خواهیم، حاکمیت قوی می‌خواهیم، وقتی شما صمت قوی داشته باشید بخش خصوصی قوی خواهید داشت؛ بنابراین منطق کار بر این است که از فرصت این دولت استفاده کنیم و از تصدی گری در بخش‌های اقتصاد فاصله بگیریم و سیاست گذاری کنیم و نه شعار دهیم، دو طرف به همدیگر پیشنهادهای مشخص بدهیم.

اتابک اضافه کرد: از تجارت شروع می‌کنیم و برنامه‌ها را می‌گویم و از شما اعضای اتاق هم کمک می‌گیریم.