یک منبع آگاه سوری از حضور ۲۵۰ مربی و افسر نظامی اوکراینی در استان ادلب سوریه با هدف آموزش ساخت پهپاد به تروریست‌ها خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه سوری گزارش داد که «۲۵۰ نظامی اوکراینی برای آموزش تروریست‌ها برای ساخت پهپاد وارد استان ادلب سوریه شده‌اند».

به گفته وی، قطعات بیش از ۲۵۰ پهپاد نیز در چندین نوبت تحت پوشش قطعات یدکی و کالاهای غیرنظامی تجاری به ادلب انتقال یافته است. گروه تروریستی تحریرالشام نیز تجهیزات موردنیاز برای مونتاژ این قطعات پهپادی را از نظامیان اوکراینی تحویل گرفته است.

این منبع سوری همچنین فاش کرد که نظامیان اوکراینی در حال آموزش به شبه‌نظامیان وابسته به حزب اسلامی ترکستان شریک و هم‌پیمان نظامی مهم گروه تحریرالشام هستند.
بر اساس این گزارش؛ شماری از افسران سرویس ویژه ارتش اوکراین، بیش از یک ماه پیش، چندین بار به ادلب رفته‌اند تا هماهنگی و برنامه‌ریزی حملات به نیروهای روسی پس از رفع اشکال خط تولید پهپاد را به سرانجام برسانند.

وی درباره انگیزه این اقدام کی‌یف گفت: «اوکراینی‌ها و آمریکایی‌ها نبردها را از اوکراین به سوریه منتقل می‌کنند تا جبهه جدیدی را علیه نیروهای روسیه در سوریه باز کنند».

این در حالی است که اخیراً حملات پهپادهای انتحاری در مناطقی از سوریه افزایش‌یافته است، جایی که ارتش سوریه به طور فزاینده و موثری از پهپاد برای حمله و تعقیب تروریست‌ها استفاده می‌کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که در اوایل سال جاری میلادی، گروه‌های تروریستی چندین بار با پهپاد به تجمعات مردمی و نظامی در شمال سوریه حمله کردند و موجب قربانی شدن غیرنظامیان و نظامیان سوری شدند.

منبع: فارس