رئیس پلیس راه کشور جزئیات جدیدی را درباره حادثه واژگونی اتوبوس از مبدا بوشهر به مقصد مشهد که در استان یزد رخ داد، بیان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور اظهار داشت: ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از بوشهر عازم مشهد بود، در کیلومتر ۱۳۰ محور یزد - طبس واژگون شد.

وی با بیان اینکه که متاسفانه ۱۰ نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را در این حادثه از دست دادند، افزود: تعدادی از مسافران اتوبوس نیز مجروح و زخمی شدند.

رئیس پلیس راه کشور درباره علت حادثه نیز توضیح داد: در بررسی اولیه مشخص شد که اتوبوس از مسیر اصلی به مسیر انحرافی وارد می‌شود، سپس از آنجا وارد یک جاده اختصاصی مربوط به معدن شده و در آن جاده واژگون می‌شود.

به گفته سردار مومنی، پایان امروز عامل و علت اصلی واژگونی اتوبوش توسط تیمی از متخصصان و پلیس راهور مشخص و به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی درباره وضعیت مجروحان و مصدومان این حادثه نیز گفت: مصدومان به بیمارستان های مختلف شهر یزد منتقل شدند که بنابر آخرین اطلاع، وضعیت مجروحین وخیم نیست.

محور یزد - طبس یکی از محور های مواصلاتی استان یزد به استان خراسان جنوبی است که ۳۴۱ کیلومتر طول دارد.

بر اساس اعلام مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر یزد، یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۲۰ جاده ساغند به رباط واژگون و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

این حادثه تاکنون ۱۰ فوتی و ۳۶ مصدوم داشته است.

منبع: ایرنا