تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

همه‌چیز با هانسی فلیک خوب و بارسلونا با هدایت این سرمربی آلمانی نمایش درخشانی تا اینجای کار داشته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، فعلا با هانسی فلیک به بارسایی‌ها خوش می‌گذرد. سرمربی آلمانی پنجمین هفته لالیگا را هم با پیروزی به پایان برد؛ آن هم یک برد ۴ بر یک در زمین خیرونا که فصل پیش، رفت و برگشت ۴ ‌تا به تیم ژاوی زده بود. فلیک قبلا به‌دلیل نداشتن DNA بارسا مورد انتقاد قرار می‌گرفت، اما با انجام فوتبال عالی، بدون سروصدا و بدون بهانه‌جویی در مورد قراردادها و داوری‌های جنجالی، آنها را ساکت کرد. حالا هانسی فلیک بهترین خرید فصل است. ژاوی که ژن بارسا را داشت، این تیم را به تیم‌های مورینیو شبیه کرده بود اما به‌نظر می‌رسد فلیک کاسه داغ‌تر از آش است! بارسلونا با او برای اولین‌بار از فصل ۱۸-۲۰۱۷ در ۵‌بازی اول لیگ پیروز شده. بارسا در ۵‌هفته اول، ۱۷‌گل زده که تقریبا دوبرابر گل‌های زده رئال(۹) است.

فلیک خودش را به بارسا تحمیل کرد چراکه لاپورتا دنبال گزینه‌های دیگری برای جانشینی ژاوی بود. زمانی که فلیک دستیار یواخیم لوو در تیم ملی آلمان بود، از لوو پرسیدند که آیا تشبیه تیم ملی آلمان با بارسلونای گواردیولا صحیح است و او پاسخ داد: «روش ما فرق دارد. تیم من تیکی‌تاکا بازی نمی‌کند. من دوست ندارم بازیکنانم پاس‌های زیاد و خسته‌کننده بدهند. دوست دارم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از موقعیت دفاعی به حمله و گل برسیم.» فلیک محصول همان طرز تفکر است. در سال‌های اخیر کیکه ستین به تیم آمده و سرمربی آرژانتینی به‌نام تاتا مارتینو که مسی او را آورد تا تیم به فلسفه تیکی‌تاکا وفادار بماند و همینطور رونالد کومان که جزو اسطوره‌های باشگاه بود و... هیچ‌کدام به‌اندازه هانسی فلیک ژن این باشگاه را نداشتند. او غر نمی‌زند و با شرایط وخیم اقتصادی باشگاه می‌سازد و غیبت ستاره‌ها را تحمل می‌کند.

موقعیتی که اولمو تبدیل به گل کرد احتمال گل شدنش ۰.۰۱ بود. او در هر ۳‌بازی با پیراهن بارسلونا گل زده است. خبر بد این است که اولمو در این بازی مصدوم شد و به بازی این هفته لیگ قهرمانان مقابل موناکو نخواهد رسید. غیبت اولمو بیشتر از ۹‌روز نخواهد بود و او بعد از بازی موناکو یک هفته استراحت خواهد کرد. سابقه بد و طولانی آسیب‌دیدگی‌های او در لایپزیش هواداران را نگران کرده است. فران تورس هم کارت قرمز گرفت و بازی با ویارئال را از دست داد.

این دومین دبل یامال بود؛ پس از بازی با گرانادا در ۱۱فوریه۲۰۲۴ در ورزشگاه خانگی مونتجوئیک. او در این فصل ۳‌گل و ۴پاس‌گل در ۵‌بازی برای بارسا ثبت کرده است. این آمار پس از ارلینگ هالند (۹) بهترین عملکرد بازیکنان این فصل در ۵‌لیگ بزرگ اروپایی است. یامال در ۲۰‌بازی اخیر خود در اسپانیا و بارسلونا، ۱۸‌مشارکت در گل داشته؛ ۵‌گل و ۱۳‌پاس‌گل. زمانی که فلیک به بارسا ۸‌تا زد یامال فقط ۱۲‌سالش بود.

منبع: روزنامه همشهری