تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

رحمان محمدی‌راد، سرمربی تیم والیبال شهداب می‌گوید کسانی که شایعه می‌سازند شخصیت مهدوی را نمی‌شناسند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از باخت شهداب در فینال نظر بعضی این بود که تیم شما به تماشاگرانش باخت. اینکه اگر در بازی فولاد و تیم اندونزی تماشاگران علیه تیم سیرجان موضع نمی‌گرفتند هم آنها برای قهرمانی انگیزه مضاعف نمی‌گرفتند و هم اینقدر فشار روی تیم شهداب نبود.

من ترجیح می‌دهم به این سؤال جواب بدهم و کاری به موضوعات دیگر ندارم. تیم سیرجان از نظر فنی بالاتر از ما بود و والیبال بهتری هم بازی کرد. ما هم در حد خودمان نبودیم. ما نه در بازی‌های تدارکاتی و نه بازی‌های دیگری که در این جام انجام دادیم به اندازه بازی فینال بد نبودیم. این بد بودن هم به یک پست و به یک بازیکن ربط نداشت و همه بازیکنان و همه تیم ما بد بود.

*جام را در شروع لیگ از دست دادید. این مسئله چقدر می‌تواند در روحیه بازیکنان تأثیر بگذارد؟

برنامه ما از قبل برای لیگ چیده شده بود. ما امروز از اینکه شکست خوردیم ناراحتیم اما فرصت هست و می‌توانیم دوباره به هماهنگی خوبی برسیم. الان هم ارزش کاری که کردیم کم نیست. قبل از اینکه چند تیم از حضور در جام باشگاه‌ها انصراف بدهند، برنامه ما این بود که به فینال برسیم و یکی از دو تیمی باشیم که سهمیه جهانی می‌گیرد. الان به خواسته‌مان رسیدیم.

*بعد از انصراف تیم‌ها توقع باشگاه بالاتر نرفت؟ به هر حال آنها برای میزبانی هزینه کرده بودند و خواست مدیران با نگاه مربیان و بازیکنان به یک تورنمنت متفاوت بود.

مدیران دوست دارند تیم‌شان قهرمان شود و همینطور تماشاگران. ما به آنها حق می‌دهیم که ناراحت باشند. این شکست برای خود ما هم سنگین بود. بازیکنان ما روی سکوی نایب‌قهرمانی حتی یک لبخند به لب نداشتند. ما هم دوست داشتیم هوادارانمان مثل شب‌های قبل با خوشحالی به خانه‌هایشان بروند و می‌خواستیم جواب زحمات مسئولان شهر و باشگاه را با قهرمانی پس بدهیم اما نشد. مسئولان فارغ از هزینه، تلاش زیادی برای برگزاری مسابقات کردند و ممنون آنها هستیم. ما مسابقات زیادی دیده‌ایم و از حق نگذریم برگزاری و میزبانی نه در حد آسیایی که در حد رقابت‌های جهانی بود. تنها کاری که من می‌توانم بکنم این است که از همه عذرخواهی کنم.

*شب‌های گذشته یک شایعه مدام تکرار شد؛ اینکه جام باشگاه‌ها آخرین مسابقه رحمان محمدی با شهداب است و از اول فصل مهدی مهدوی سرمربی تیم می‌شود. غیراز اینکه این شایعه چقدر می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد چرا یک عده اصرار دارند که آن راتکرار کنند؟

بعضی‌ها دوست دارند از این حرف‌ها بزنند. فقط همین. من مربی‌ام و چمدانم همیشه آماده است. وقتی مربی هستی یک شب قهرمانی و یک شب هیچی نیستی. این شرایط طبیعی است و ما با آن زندگی می‌کنیم. یک فصل در بهترین باشگاه هستی و یک فصل در بدترین. من حاضر نیستم هر جایی به هر قیمتی مربی باشم. سال قبل هم که دیدید خودم استعفا دادم. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند نه شخصیت آقای مهدوی را می‌شناسند نه شخصیت من را و نه شخصیت مدیرعامل باشگاه را. من فقط به آنها لبخند می‌زنم.

*قبل از شکست شهداب در فینال جام باشگاه‌های آسیا و در طول برگزاری جام یکی از شایعات این بود که رحمان محمدی‌راد در شروع فصل از سرمربیگری تیم کنار می‌رود و جایش را به مهدی مهدوی می‌دهد؛ به کسی که تا سال پیش بازیکن این تیم بود و این فصل روی نیمکت و کنار دست محمدی نشسته است. محمدی درباره این شایعات، دلایل باخت تیمش در شب فینال و روزهای آینده تیم صحبت کرده است.

سکوت نه هیجان کویر

مردم شهر به کویرش می‌مانند؛ ساکت، آرام و لطیف. چهره‌هایشان مثل لهجه‌شان شیرین است و آهنگ صدایشان دلنشین. اما همانطور که توفان کویر را غیرقابل تحمل می‌کند، در روزهای هیجانی هم کسی جلودار مردمان این خطه نیست. یک هفته والیبالی، سکوت کویر و مردمش را شکست و هیجان را به شهر یزد برد. جام باشگاه‌های والیبال آسیا بهترین بهانه بود تا یزد و مردمش چند روز متفاوت‌تر از زندگی عادی‌شان را تجربه کنند. مردمی که بیشتر شب‌های تابستان را در کافه‌های پشت بامی ستاره می‌شمرند، در چند شب گذشته در سالن شهداب یزد ستاره‌های زمین را به آسمان بردند، برایشان کف زدند، شعر گفتند و حتی اشک ریختند. شهداب یزد میزبان جام باشگاه‌های آسیا بود اما تنها چیزی که این مسابقه برای آنها نداشت جام بود؛ یزدی‌ها برای اولین‌بار شاهد برگزاری یک تورنمنت مهم در شهرشان بودند و شاید در بازی‌های فولاد سیرجان که به حق این تیم را حریف اصلی خودشان می‌دانستند موضع‌گیری‌های تندی داشتند اما در حمایت از تیم خودشان کم نگذاشتند. آنها حتی بعد از بازی فینال که با شکست ۳بر صفر جام را به فولادی‌ها دادند، در سالن ماندند، جشن قهرمانی حریف را دیدند ولی تیم را تنها نگذاشتند.

شهداب به واسطه نایب قهرمانی و میزبانی در این جام حاضر شده بود و فولاد سیرجان هم به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ. به جز این ۲تیم، جاکارتای اندونزی کیفیت بهتری نسبت به سایر تیم‌های حاضر در این تورنمنت داشت. اندونزی نه به‌خاطر بازیکنان خودی که با داشتن انگاپت و پاتری، ۲بازیکنی که در بازی‌های المپیک پاریس با تیم ملی فرانسه به قهرمانی رسیدند، توانست خودش را به‌عنوان مدعی معرفی کند و حتی فولاد را در نیمه‌نهایی آزار بدهد. حالا فولاد با سرمربیگری بهروز عطایی و شهداب با رحمان محمدی‌راد باید خودشان را برای مسابقات جام باشگاه‌های جهان آماده کنند.

منبع: روزنامه همشهری