معمولا نیمه اول سال بهترین گزینه‌ ما برای مسافرت است و این موضوع باعث شده تردد مسافران در فصل‌های بهار و تابستان افزایش چشمگیری پیدا کند. اما گاهی مسافرت در فصل پاییز نیز می‌تواند تجربه منحصر به فردی را برای شما رقم بزند. شاید به دلیل باز شدن مدرسه و دانشگاه سفر در این فصل برای همه مهیا نباشد.

چون ایران به عنوان یک سرزمین چهار فصل، مکان‌های گردشگری زیادی در فصل پاییز دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند مقصد شما برای سفر باشد. برای مثال شهرهای جنوبی کشور در فصل پاییز هوای خوبی داشته و شما با گردش در این شهرها می‌توانید از زیبایی‌های جنوب نهایت لذت را ببرید. فقط کافیست قبل از سفر بهترین هتل‌های جنوب کشور را رزرو کنید و با خیال راحت به سفر بروید تا نگران محل اقامت خود در آن‌جا نباشید.

بهترین شهرهای گرمسیری ایران برای سفر در پاییز

از محبوب‌ترین مقاصد پاییز گردی می‌توان شهرهای جنوبی کشور را نام برد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای سفر باشند. تابش آفتاب پاییزی در شهرهای جنوبی ملایم‌تر شده و در فصل پاییز از تردد و ترافیک ماشین‌ مسافران فصل بهار خبری نیست. به طور کلی پیدا کردن بهترین شهر گرمسیری ایران برای سفر در فصل پاییز چندان سخت نیست و با یک تحقیق ساده می‌توانید بهترین مقصد را انتخاب کنید. در ادامه چند مقصد برای سفر پاییزی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • استان خوزستان: استان خوزستان از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی فلات ایران محسوب می‌شود و سابقه سکونت در آن به حدود ۲ هزار ۷۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. با توجه به این‌که شهرهای استان خوزستان آب و هوای گرمی دارند، بدون شک فصل پاییز بهترین انتخاب برای سفر به شهرهای این استان خواهد بود.
  • استان سیستان و بلوچستان: استان سیستان و بلوچستان از دیگر استان‌های جنوبی کشور است که مردمان خونگرمی دارد و در فصل پاییز آب و هوای آن خنک‌تر از تابستان است‌. تمدن و تاریخی که در ریشه‌ شهرهای این استان دوانده شده، آن را به مقصدی بی نظیر در فصل پاییز تبدیل کرده است.
  • استان هرمزگان: این استان نیز مانند استان سیستان و بلوچستان آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر به شهرهای آن است‌. با سفر به شهرهای استان هرمزگان می‌توانید فرهنگ‌های خاص و مخصوص این منطقه را از نزدیک مشاهده کنید و با سوغاتی‌ها و صنایع دستی آن‌ها خوب آشنا شوید.

جزایر خلیج فارس مقصد سفرهای پاییزی

از مقاصد عالی دیگر برای سفر در فصل پاییز می‌توان به جزایر زیبا و منحصر به فرد جنوب اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود می‌توانند بهترین گزینه باشند. مهم‌ترین این جزایر عبارتند از:

جزیره کیش

از زیباترین جزایر ایران می‌توان جزیره کیش را نام برد که همچون مرواریدی در خلیج فارس می‌درخشد. این جزیره با زیبایی منحصر به فرد خود توانسته سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور و حتی جهان به خود جذب کند. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید. چون در فصل بهار تردد مسافران افزایش پیدا کرده و هزینه‌های سفر بیشتر خواهد شد.

جزیره قشم

اگر بخواهیم زیبایی‌های جزیره قشم را توصیف کنیم، بدون شک زبان توان گفتن آن‌ها را نخواهد داشت. جزیره قشم با جاذبه‌های زیبا و طبیعت بکر خود توانسته رضایت اغلب مسافرانی را که به این جزیره سفر می‌کنند، به دست آورد. چون جاذبه‌های گردشگری این جزیره در کنار قیمت‌های خوب آن می‌تواند تجربه منحصر به فردی را برای شما رقم بزند.

جزیره سرخ هرمز

جزیره هرمز در شرق جزیره قشم قرار دارد و به عنوان بهشت زمین شناسان شناخته می‌شود. چون خاک آن رنگی است و در بخش‌های مختلف آن می‌توانید نمک‌های کریستالی و آتشفشانی را مشاهده کنید. بعد از سفر به این جزیره در فصل پاییز می‌توانید در ساحل سرخ، دره مجسمه‌ها و کوه الهه نمکی آن قدم بزنید و از خرید در بازارهای محلی، خوردن غذاهای خوشمزه محلی، شنا، قایقرانی و تماشای جانوران دریایی کم‌نظیر لذت ببرید.

سفر به بنادر جنوبی ایران

معمولا بهترین زمان‌ سفر به بندرهای جنوبی کشور آبان ماه است؛ چون در این ماه آب‌ و هوای آن‌ها شبیه بهار است و شما می‌توانید از شب‌های خنک آن‌ها نهایت لذت را ببرید. در ادامه بهترین بندرهای ایران را که می‌توانند گزینه خوبی برای تفریحات پاییزی شما باشند، به شما معرفی می‌کنیم.

بندر چابهار

اگر می‌خواهید سفر پاییزی جذاب و متفاوتی را در یک گوشه ایران تجربه کنید، بندر چابهار می‌تواند بهترین گزینه باشد. این بندر تنها بندر اقیانوسی ایران است که علاوه بر داشتن دو اسکله بزرگ و جاذبه‌های گردشگری فراوان، از مهم‌ترین مناطق بازرگانی آزاد ایران نیز محسوب می‌شود. مردم این شهر بسیار مهمان‌نواز هستند و با آغوش باز مسافران را می‌پذیرند. از جاذبه‌های گردشگری این بندر می‌توان به تالاب لیپار صورتی، ساحل‌های شنی و صخره‌ای با منظره‌ای ناب، کوه‌های مریخی، روستای تیس، روستای درک، کوه‌های گل افشان را نام برد.

بندرعباس

بندرعباس نیز مانند جزیره‌های قشم و کیش تابستان‌های گرم و مرطوبی دارد و فصل پاییز بهترین زمان مسافرت به این شهر است. این شهر با قدمت ۲۵۰۰ ساله خود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیادی دارد و بهترین گزینه برای سفر پاییزی شما خواهد بود. از جاذبه‌های گردشگری این بندر می‌توان به معبد هندوها، مسجد جامع اهل سنت، عمارت کلاه فرنگی، قلعه فین، حمام گله‌ داری، حمام گپ، موزه مردم‌ شناسی، آبشار تزرج، غار نمکی خرسین، چشمه‌های آب گرم، چشمه سبز پوشان اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود می‌توانند لحظات به یادماندنی زیادی را برای شما رقم بزنند.

بندر لنگه

یکی از شهرهای استان هرمزگان که به عنوان قلب تپنده اقتصاد و تجارت شناخته می‌شود، بندر لنگه است. به این بندر عروس بندرهای ایران یا بندر مروارید هم گفته می‌شود؛ چون بسیار زیبا است و موقعیت استراتژیکی بسیار مهمی دارد. تابستان‌های این بندر نیز بسیار گرم و سوزناک است و آب و هوای آن گرم و شرجی است. به همین دلیل سفر به این بندر را به فصل پاییز یا زمستان موکول کنید.

سفر به بوشهر و جاذبه‌های طبیعی آن

از شناخته‌ترین شهرهای جنوب کشور می‌توان به شهر بوشهر اشاره کرد که از فرهنگ و تمدن خاصی برخوردار است. جاذبه‌های این شهر آن قدر متنوع و مهیج هستند که شما را غافل‌گیر خواهند کرد. مردمان این شهر بسیار خونگرم هستند و تا به حال توانسته‌اند فرهنگ غنی خود را همچنان حفظ کنند. اگر به این شهر سفر کردید، به شما پیشنهاد می‌دهیم دیدن این جاذبه‌ها را فراموش نکنید:

  • اسکله زیبای جفره
  • پارک بزرگ تی وی
  • بازارهای همیشه شلوغ بوشهر
  • ساحل آب‌ شیرین‌ کن
  • کوه شور و نمکی جاشک
  • ساحل شفاف و صدفی
  • موزه قدیمی دریانوردی خلیج‌ فارس
  • بندر معروف سیراف

سفری به صرفه به جنوب کشور

حتما می‌دانید در فصل بهار و مخصوصا عید نوروز، تردد مسافران چند برابر شده و بیشتر افراد شمال کشور را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. این موضوع علاوه بر سخت کردن رزرو بلیط سفر و هتل، هزینه‌های سفر را نیز برای شما چند برابر خواهد کرد. اگر به دنبال تجربه یک سفر اقتصادی‌تر و جدید هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم، فصل پاییز و سفر به جنوب را انتخاب کنید.