روابط تجاری چین و کشورهای اروپایی به وضعیت پرتنشی رسیده؛ اما بر اساس آخرین خبرها، قرار است نمایندگان دو طرف برای تبادل نظر در مورد وضعیت تجارت دو جانبه ملاقات کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، در پی تشدید تنش‌های تجاری بین پکن و دولت‌های غربی، وزیر تجارت چین و کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، قرار است روز پنجشنبه با یکدیگر ملاقات کنند تا روابط تجاری بین دو طرف را موردبحث قرار دهند.

طی روزهای اخیر، وانگ همچنین با روبرتو واواسوری، رئیس انجمن صنعت خودروسازی ایتالیا، در تورین دیدار کرد.

افزایش دستمزد نیروی کار ساعتی در منطقه یورو

بر اساس داده‌های اداره آمار منطقه یورو، دستمزد نیروی کار ساعتی منطقه یورو در سه‌ماهه دوم سال ۴.۷ درصد به‌صورت سالانه افزایش یافته است.

یورواستات اعلام کرد که هزینه‌های دستمزد ساعتی و حقوق ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

در منطقه یورو، هزینه نیروی کار ساعتی در صنعت ۴.۸ درصد، ساخت‌وساز ۵.۳ درصد و خدمات ۴.۵ درصد به‌صورت سالانه در سه‌ماهه دوم سال افزایش یافت. بیشترین افزایش در هزینه دستمزد ساعتی در کرواسی (۱۷.۶ درصد) و پس‌ازآن بلغارستان (۱۵.۴ درصد)، رومانی (۱۵ درصد) و لهستان (۱۳ درصد) مشاهده شد.

کسری بودجه ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار رسید

بر اساس داده‌های وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه، کسری بودجه این کشور در هشت‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۹۷۳.۵۵ میلیارد لیر ترکیه (۳۰.۲ میلیارد دلار) رسید.

درآمدهای بودجه در دوره ژانویه تا آگوست ۵.۲۵ تریلیون لیر ترکیه (۱۶۳.۸ میلیارد دلار) اعلام شد، درحالی‌که هزینه‌ها درمجموع ۶.۲۲ تریلیون لیر (۱۹۴ میلیارد دلار) بود. تراز بودجه بدون بهره در مدت مشابه، کسری ۲۰۹.۵ میلیارد لیر (۶.۵ میلیارد دلار) ثبت کرده است.

ورود دولت فدرال به حل اختلاف بوئینگ با کارگرانش

اتحادیه کارگران شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که قرار شده از امروز با میانجیگری دولت فدرال مذاکره با کارگران این شرکت که اعتصاب کرده‌اند، آغاز شود.

کارگران بوئینگ هفته گذشته با رأی بالا پیشنهاد این شرکت برای افزایش حقوق را رد کردند.

اتحادیه ماشین کارهای بوئینگ که نماینده ۳۳ هزار نفر در سیاتل آمریکاست، اعلام کرده که فردا با حضور نماینده دولت فدرال که از سوی اداره خدمات مشورتی و میانجیگری فدرال تعیین شده مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

رکوردی دیگر از ین ژاپن ثبت شد

ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به بالاترین میزان در ۱۴ ماه گذشته رسید و رکورد دیگری ثبت کرد. ارزش ین از سطح ۱۴۰ در برابر دلار آمریکا عبور کرد که بالاترین سطح آن از ماه جولای ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

بانک ژاپن روز جمعه در مورد نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد کرد و انتظار می‌رود نرخ کوتاه‌مدت را بدون تغییر در ۰.۲۵ درصد نگه دارد.

تولید مدل برقی فیات متوقف شد

شرکت ایتالیایی-فرانسوی استلانتیس همراه با سایر سازندگان جهانی خودروهای برقی اخیراً به‌شدت تحت تأثیر کاهش تقاضا در اروپا قرار گرفته‌اند.

این غول خودروسازی اخیراً اعلام کرد که تولید مدل کاملاً برقی Fiat ۵۰۰ از روز جمعه به مدت چهار هفته متوقف خواهد شد، زیرا سفارشات اروپایی برای این خودرو همچنان کند است.

منبع: روزنامه همشهری