سرپرست پیشین فدراسیون ژیمناستیک می‌گوید گزارش دیوان محاسبات و بازرسان وزارت ورزش در مورد گم شدن اسناد مالی موجود است و آنها را بخوانند.

به گزارش همشهری آنلاین، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ژیمناستیک ۲۴ شهریور برگزار شد و در آن مجمع که مربوط به حساب‌های سال ۱۴۰۰ بود حسابرس مستقل اعلام کرد که برخی از اسناد و مدارک مالی مربوط به سال ۱۴۰۰ وجود ندارند. از طرفی رییس فدراسیون نیز گم شدن اسناد را تایید کرد و گفت "بله سند گم شده، هدف‌دار هم گم شده است. در مالی فدراسیون هیچ مدارکی پیدا نشد و مقارن با زمانی بود که داشتند برای ما پرونده سازی می‌کردند."

بعد از آن حمید احمدی سرپرست پیشین فدراسیون ژیمناستیک، در مورد گزارش مالی فدراسیون ژیمناستیک و گم شدن اسناد مربوط به سال ۱۴۰۰ در این فدراسیون اظهار کرد: من شما را تنها به گزارش‌های بازرسان وزارت ورزش که در همان زمان تهیه کرده‌اند ارجاع می‌دهم. گزارش آنها کامل است. من صحت و سقم اظهاراتی که در مجمع سالیانه مطرح شده را نمی‌دانم چون هنوز از مرجع رسمی آنها را نخوانده‌ام.

وی ادعا کرد: در گزارش بازرسان وزارت ورزش صورت جلسه‌ای وجود دارد که در آن مشخص شده اسناد را چه کسی برده و پس نیاورده است. این گزارش توسط آقای جعفری، آقای نوری و خانم جعفری سه خزانه دار وقت به امضا رسیده است. این صورتجلسه دست بازرسان وزارت ورزش است. همچنین می‌توانید از سه خزانه‌دار وقت هم صحت و سقم صحبت‌های من را پیگیر شوید.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا زمانی که شما به عنوان سرپرست وارد فدراسیون شدید تعدادی از اسناد و مدارک گم شده بود؟ گفت: من طبق اظهارات خزانه‌دارها و صورت جلسه بازرسان وزارت ورزش می‌گویم. من چیزی را اظهار نمی‌کنم چون در ریز جریانات نیستم. این صورت جلسه توسط خزانه‌دارها امضا شده و گزارش آن به دست وزیر، حقوقی وزارت و معاونت قهرمانی رسیده است.

او در خصوص حساب ارزی فدراسیون در زمان حضورش در فدراسیون ژیمناستیک گفت: مقداری ارز در فدراسیون بود و ما با آن تیم ملی ترامپولین را به مسابقات ترکیه اعزام کردیم. خزانه‌دارها بهتر می‌دانند. باز هم شما را به آن گزارش بازرسان سوق می‌دهم چون در جریان ریز این موارد نیستم. پول ریالی حتی به اندازه ۱۰ میلیون تومان در حساب فدراسیون نبود و همانطور که گفتم مقداری ارز بود که ما توسط آن ارزها که فکر می کنم در اختیار آقای سلیمانی هم بود و همچنین کمک معاونت قهرمانی توانستیم کارها را پیگیری کنیم. در زمان سرپرستی بنده ۴ اعزام خارجی انجام شد.

وی در ادامه گفت: ۴ اعزام داشتیم و و ورزشکاران مدال آوردند. در زمان بنده بازرسان وزارت و بعد از ما هم در زمان سرپرستی حقدادی دیوان محاسبات به فدراسیون آمد و گزارشی تهیه کردند. حتی سوالاتی از من پرسیدند که پاسخ دادم و همه اینها مکتوب است. بیشتر سوال‌هایی هم که از من پرسیدند مربوط به دوره درگاهی بود که من گفتم نمی‌دانم. تاریخ‌های تراکنش و اسناد حسابداری مربوط به دوره درگاهی بود. تعدادی مربوط به دوره خودم بود که آنها را پاسخ دادم و مکتوب نزد آقایان هست.

اولین سرپرست فدراسیون ژیمناستیک بعد از پایان دوره ریاست اینچه درگاهی در خصوص حضور بازرسان وزارت ورزش در این فدراسیون گفت: من ۳ دی ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست حکم گرفتم و تا اول مرداد ۱۴۰۱ در فدراسیون بودم. بازرسان به فدراسیون آمدند و برگ به برگ اسناد را دیدند و حدود ۲۰ روز در فدراسیون حضور داشتند و بازرسی کردند. این بازرسی از اسفند ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ طول کشید.

او افزود: مقدار بیشتری از این بهم ریختگی‌ حساب ها و خزانه‌دارها مربوط به تغییر مدیریت‌ها است. چند صباحی در زمان درگاهی اتوماسیون فدراسیون را بسته بودند، در مقطعی ساختمان را پلمب کرده بودند و حق ورود نداشتند همه اینها سبب می‌شود که نظم مالی بهم بریزد. مقداری از اتفاقات طبیعی است. اینها ناشی از اتفاقاتی است که بین وزارت ورزش و این فدراسیون پیش آمد.

احمدی در خصوص پرداخت حق سنوات کارمندان در دوره سرپرستی‌اش توضیح داد و گفت: یکی از آن افراد که سنوات گرفت سلیمانی بود که فدراسیون با توجه به حکم اداره کار باید مبلغی را به او پرداخت می کرد. دستور پرداخت هم دادیم چون او از مرجع رسمی حکم آورده بود. آن چیزی که مربوط به حضور ما بوده دیوان محاسبات، بازرسی و ورود کرده است و می توانید گزارش آن را ببینید.

وی در پایان گفت: من بیشتر همه را به گزارش بازرسان ارجاع می‌دهم. اگر اشکال قانونی ندارد آن را بخوانند. بیشتر تاسف من از وزارت ورزش است که این گزارش در سال ۱۴۰۱ اعلام شد اما تا یک سال هیچ حرکتی انجام نشد و بعد از آن پیگیری شروع شد. من نمی‌توانم بگویم تخلف شده یا نه و تنها می‌گویم گزارش دیوان محاسبات و بازرسان وزارت ورزش موجود است و اسناد آنها وجود دارد.

منبع: ایسنا