شهردار تهران گفت: در گامی جدید همه تلاش ما این است که با ایجاد اردوگاه دانش‌آموزی در فضای تفرجگاهی بوستان جنگلی یاس فاطمی پایتخت، زمینه بهره‌مندی دانش‌آموزان از این فضا فراهم شود.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی درباره اینکه آیا شهرداری تهران بنا دارد تا دریاچه جدیدی را در بوستان یاس فاطمی احداث کند؟ اظهار کرد: آنچه در این بوستان برای ساخت مدنظر است ایجاد اردوگاه دانش‌آموزی است نه دریاچه،

وی افزود: در نظر است تا در تعامل با وزارت آموزش و پرورش براساس مطالعات صورت‌ گرفته، اردوگاهی برای تفرج دانش‌آموزان تهرانی در بوستان یاس فاطمی ایجاد شود.

شهردار تهران تاکید کرد: تصمیم گرفته شده تا با ترمیم سوله‌های زاغه مهمات که بلااستفاده مانده و تحویل شهرداری شده است، این سوله‌ها تغییر کاربری داده شده و به تفرجگاه دانش‌آموزان تهرانی تبدیل شده تا این افراد بتوانند از این مکان‌ها به عنوان اردوگاه استفاده کنند.

زاکانی در ادامه افزود: همچنین احداث یک آبگیر کوچک در این اردوگاه طراحی شده تا دانش‌آموزان تهرانی بتوانند در ساعات مفرح خود از این فضا نیز بهره‌مند شوند.

تعداد اردوگاه‌های دانش‌آموزی در تهران بسیار کم است

شهردار تهران با بیان اینکه اکنون تنها یک اردوگاه (شهید باهنر) ویژه دانش‌آموزان در تهران وجود دارد، تاکید کرد: با ساخت این اردوگاه دانش‌آموزی تلاش می‌شود تا فضایی مفرح و شاد برای دانش‌آموزان در پایتخت رقم زده شود.

به گفته زاکانی، تعداد اردوگاه‌های دانش‌آموزی در تهران بسیار کم است که در تعامل با وزارت آموزش و پرورش باید امکانات ورزشی و تفریحی ویژه دانش‌آموزان افزایش پیدا کند.

منبع: ایرنا