مسافران پرواز تهران-استانبول ایرتور به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیما، پس از ۷ ساعت معطلی، بالاخره با هواپیمای جایگزین به مقصد اعزام شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یکی از مسافران این پرواز با اعلام این خبر گفت: اواسط وقت گذشته با فرودگاه امام خمینی (ره) رسیدیم تا با پرواز شرکت ایرتور به استانبول اعزام شویم.

وی ادامه داد: هنگامی که به زمان پرواز نزدیک شدیم در تابلو اطلاعات فرودگاه قید شد که پرواز استانبول ایرتور با یک تأخیر مواجه است؛ بالاخره پس از یک ساعت معطلی سوار هواپیما شدیم و پرواز آغاز شد.

به گفته این مسافر ایرتور، ‌خلبان هواپیمای ایرباس ۳۰۰ ‌این پرواز، لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) از ادامه پرواز انصراف داد که طبق پیگیری ما اعلام شد ظاهراً هواپیما با نقص فنی مواجه است.

وی افزود: به همین دلیل هواپیمای مذکور دوباره به فرودگاه امام خمینی (ره) برگشت تا ظاهرا توسط کارشناسان این شرکت رفع نقص فنی شود.

این مسافر پرواز ایرتور ادامه داد: در این مدت مسافران این پرواز خسته در سالن فرودگاه منتظر و سرگردان ماندند و هیچ‌کس پاسخگو نبود.

به گفته وی ظاهراً هواپیمای مذکور با بررسی کارشناسان هم امکان رفع نقص نداشت و زمین‌گیر شد و بالاخره پس از ۶ ساعت سرگردانی، مسافران با هواپیمای ‌جایگزین عازم استانبول شدند.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد در شرایط این‌چنینی آیین‌نامه حقوق مسافر که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده است توسط شرکت‌ها اجرا شود تا حق مسافر تضییع نشود.